امیر دژاکام
رویاهای خلیج‌فارس
امیر دژاکام این روزها مشغول آماده‌سازی نمایشنامه جدید خود «رویاهای خلیج‌فارس» است و اخیرا تغییرات اساسی در متن، ساختار و گروه بازیگران این نمایش انجام داده است.

به گفته او این نمایش با گروه اجرایی بزرگی که شامل 20بازیگر و دیگر اعضا خواهد بود، آماده اجرا می‌شود و بهترین مکان برای این نمایش سالن اصلی تئاتر شهر است.


این نمایش که متن آن توسط سیروس کهوری‌نژاد نوشته شده است داستانی عاشقانه دارد که ماجراهای آن در جنوب ایران و در آب‌های خلیج‌فارس می‌گذرد و از این راه فرهنگ و فولکلور این خطه نیز به نمایش درمی‌آید.
دژاکام درباره زمان اجرای عمومی این نمایش نیز توضیح داد: فعلا سرگرم رایزنی هستیم و امیدواریم به زودی به نتیجه مطلوبی برسیم .
سام مندس
ورود به دنیای کمیک استریپ‌ها


سام‌مندس هم وارد دنیای کمیک استریپ‌‌ها می‌شود و درام ماجراجویانه «موعظه‌گر» را بر اساس یک اثر مشهور دهه ۹۰ میلادی کارگردانی می‌کند.
این فیلمساز انگلیسی درام ماجراجویانه «موعظه‌گر» را بر اساس یک قصه کمیک استریپ مشهور دهه 90 میلادی کارگردانی می‌کند. این قصه قبل از این قرار بود به صورت یک مجموعه دو قسمتی دو ساعته تلویزیون تولید شود، ولی موفقیت فیلم‌های ابرقهرمانانه و کمیک استریپی یکی دو سال اخیر سینما، باعث شد برای نمایش عمومی روی پرده بزرگ سینما آماده شود. خالقین این قصه کمیک استریپی کارث انیس و استیو دیلن هستند که حال و هوایی شبیه فضای آخر زمانی «کنستانتین» با بازی کیانو ریوز دارد.
خط اصلی قصه درباره یک موعظه‌گر مذهبی است که با مشکلات مالی روبه‌رو می‌شود و این باعث می‌شود تا نیروهای اهریمنی برای تسلط بر روح او اقدام کنند.
داوود رشیدی
چهره ماندگار بازیگری


داوود رشیدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون این روزها مرتبا مورد تقدیر و تشویق قرار می‌گیرد و در حالی که اخیرا اعلام شد از سوی وزارت ارشاد به زودی مورد تقدیر قرار می‌گیرد، دیروز از سوی تلویزیون به‌عنوان چهره ماندگار بازیگری انتخاب شد.
وی در سال 1312 در تهران متولد شد. او تحصیلات متوسطه را (به دلیل فعالیت‌های دیپلماتیک پدرش) در ترکیه و پاریس به پایان رساند و تحصیلات دانشگاهی را در ژنو ادامه داد. (فارغ‌التحصیل کنسرواتوار ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر و لیسانس حقوق سیاسی از دانشگاه ژنو). رشیدی در سال 1343 به تهران آمد و در اداره تئاتر آن زمان وابسته به وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد. سپس گروه تئاتر امروز را پایه‌گذاری کرد که هنرپیشگانی مانند: پرویز فنی‌زاده، داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار، سیاوش طهمورث، مرضیه برومند و سوسن تسلیمی، به عضویت این گروه درآمدند. در سال 1352 از اداره تئاتر به تلویزیون ملی ایران رفت و در سمت مدیریت گروه نمایشات و سرگرمی‌های آن سازمان (شامل: سریال‌ها، مسابقات و تئاترهای تلویزیونی) مشغول به کار شد.