عکس‌ها:نگار متین‌نیا
شورایی منتخب به منظور بهره‌مندی فعالیت‌های سینمایی از ظرفیت ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم در معاونت امور سینمایی تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری به دنبال برنامه‌ریزی معاونت امور سینمایی و در تصویب ماده ۱۷۲ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم از سوی کمیسیون اقتصادی دولت و تایید و ابلاغ آن از سوی ریاست محترم جمهوری شورایی مرکب از مشاوران و مدیران معاونت امور سینمایی و مدیرعامل خانه سینما در این خصوص تشکیل می‌شود.
این گزارش حاکی است، براساس مصوبه فوق‌الذکر کلیه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی برای تولید فیلم‌های سینمایی و بازی‌های رایانه‌ای شاخص و فاخر و همچنین تعمیر، تجهیز، احداث یا تکمیل سالن‌های سینما یا پردیس‌های سینمایی و حمایت از مخاطبان و مصرف‌کنندگان تولیدات سینمای ایران، به عنوان وجوه موضوع ماده 172 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم - مصوب 1371 - تلقی و از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبعی که مودی انتخاب خواهد کرد، کسر می‌شود. بر همین اساس این شورا که متشکل از مشاوران اجرایی و نوسازی معاونت امور سینمایی، مدیر کل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای، مدیرعامل موسسه سینما شهر، مدیرعامل یا نماینده تام الاختیار بنیاد سینمایی فارابی و مدیرعامل خانه سینما است به ریاست معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تبیین چگونگی مصرف سرمایه‌های جذب شده و تعیین مصادیق فعالیت‌های قابل هزینه کرد در بخش هنر - صنعت سینما، ترغیب و جلب اشخاص حقیقی و حقوقی و نظارت بر توزیع و مصرف وجوه جذب شده را عهده‌دار است.
بنابراین گزارش، اولین جلسه این شورا جهت طرح مباحث پایه‌ای به منظور تبیین چگونگی بهره‌برداری مناسب و مطلوب از مصوبه و در نهایت تدوین و ارائه دستورالعمل اجرایی مربوطه در روزهای آینده تشکیل خواهد شد.


اثر محمد‌فربدنیا-۱ میلیون و ۱۸۰هزار تومان


اثر سارا روحی‌صفت-۱ میلیون و ۳۵۰هزار تومان