کاندولیزا رایس و سرگئی لاوروف وزیران خارجه آمریکا و روسیه درباره برنامه هسته‌ای ایران با یکدیگر مذاکره کردند.

به گزارش ایسنا، شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که رایس و لاوروف در شرم الشیخ مصر حدود ۸۰ دقیقه با هم گفت‌وگو کردند. وزیران امور خارجه دو کشور برای شرکت در گفت‌وگوهای دیپلماتیک گروه چهارجانبه خاورمیانه با نمایندگان اسرائیل و فلسطین در مصر به سرمی‌برند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مذاکرات رو در روی رایس و لاوروف پس از سرد شدن روابط مسکو و واشنگتن از زمان درگیری روسیه و گرجستان تاکنون انجام شد. این نشست اگرچه پس از انتخاب باراک اوباما، رییس‌جمهور منتخب آمریکا و مذاکرات تلفنی وی با دیمیتری مدودف، رییس‌جمهور روسیه انجام شد، اما دقیقا چند روز بعد از اعلام قصد روسیه برای استقرار موشک‌های استراتژیک روسی در نزدیکی اتحادیه اروپا از جانب رییس‌جمهور روسیه برگزار شد.

مخالفت آشکار مدودف با طرح آمریکا برای استقرار سپر دفاع موشکی و سیستم راداری در لهستان و جمهوری چک آمریکا را متوقف نکرده است. مک کورمک این نشست را خوب و سازنده توصیف کرد و افزود: بیشتر زمان این نشست صرف مذاکره در خصوص روند صلح خاورمیانه شد.

وی هم چنین گفت: دوطرف مذاکراتی خوب درباره روند پیشبرد روند صلح خاورمیانه مذاکرات شش جانبه در خصوص کره شمالی و برنامه هسته‌ای ایران داشتند. دو طرف تاکید کردند که مواضعشان در خصوص گرجستان تغییری نکرده است.