«ماداگاسکار» در صدر جدول نشست

فیلم سینمایی «مایه آرامش» با حضور دانیل کریگ به نقش مامور ۰۰۷ روز جمعه در ۹۸۷۰ سینما در ۶۰ کشور به فروش خیره‌کننده ۳۸‌میلیون دلار دست پیدا کرد.

ورایتی اعلام کرد، انتظار می‌رود

بیست و دومین جیمز باند تاریخ سینما تا پایان امروز یکشنبه رقمی در حدود ۸۰‌میلیون دلار در سطح بین‌المللی بفروشد و مجموع فروش خود را در ۱۰ روز اول اکران به ۱۳۰‌میلیون دلار برساند. امسال تنها دو فیلم «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» (۵/۱۴۶‌میلیون دلار) و «آیرون من» (۵/۹۵‌میلیون دلار) در یک هفته در سطح بین‌المللی بیش از ۸۰‌میلیون دلار فروش داشتند، هرچند هر دو فیلم در تمام بازارها اکران شده بودند. این در حالی است که «مایه آرامش» هنوز در چند بازار به نمایش درنیامده است. فیلم انیمیشن «ماداگاسکار: فرار به آفریقا» با صدای بن استیلر و کریس راک با ۵/۱۷میلیون دلار فروش در ۴۰۵۶ سینما پرفروش‌ترین فیلم جمعه شد.

این فیلم به کارگردانی اریک دارنل و تام مگراث دنباله‌ فیلم «ماداگاسکار» است که سال ۲۰۰۵ نمایش داده شد و در سطح بین‌المللی ۳۴۰میلیون دلار فروخت. استیلر، راک، جادا پینکت اسمیت و دیوید شوئیمر صداپیشه‌های فیلم اول در «ماداگاسکار: فرار به آفریقا» نیز حضور دارند. الکس شیر، مارتی گورخر، ملمن زرافه و گلوریا اسب آبی، حیوانات باغ‌وحش نیویورک از طبیعت وحشی آفریقا سر درمی آورند و در آنجا الکس با اعضای خانواده خود روبه‌رو می‌شود. سال‌ها زندگی در باغ وحش پارک مرکزی باعث شده او برای برقراری ارتباط با خانواده خود مشکل داشته باشد و ...

با وجود موفقیت انیمیشن «ماداگاسکار: فرار به آفریقا»، بزرگ‌ترین غافلگیری روز جمعه را کمدی درجه R «سرمشق» به کارگردانی دیوید وین رقم زد که در اولین روز نمایش در ۲۷۹۲ سینما ۷/۶میلیون دلار فروخت و رده دوم را از آن خود کرد.

پل راد، شان ویلیام اسکات و الیزابت بنکس در «سرمشق» نقش‌آفرینی می‌کنند و داستان درباره دو مرد است که رفتار ناخوشایند آنها را وا می‌دارد با بی‌میلی در برنامه «بیگ برادر» حاضر شوند و در آنجا چیزهای جدید یاد می‌گیرند.

برعکس، کمدی آمریکایی آفریقایی «مردان سول» ساخته مالکم دی. لی با بازی ساموئل ال. جکسن و برنی مک در هفته اول اکران کمتر از انتظار ظاهر شد و با ۸/۱میلیون دلار فروش در ۲۰۴۴ سینما در رده ششم قرار گرفت. داستان درباره دو خواننده معروف سول است که می‌پذیرند به افتخار رهبر درگذشته گروه پس از ۲۰ سال که با هم قهر بودند، در یک کنسرت مشترک ظاهر شوند. رده سوم جدول را فیلم سینمایی «موزیکال دبیرستانی ۳: سال آخر» ساخته کنی اورتگا از آن خود کرد که در ۳۴۶۴ سینما ۵/۲میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را به ۹/۶۸ میلیون دلار رساند. درام «بچه عوضی» کلینت ایستوود با بازی آنجلینا جولی نیز با ۱/۲میلیون دلار مجموع فروش خود را به ۴/۱۵میلیون دلار رساند.