پشت صحنه - ۲۰ آبان ۸۷

دبیر سومین جشنواره فیلم پلیس در نشست خبری صبح دیروز از نمایش محدود فیلم‌های خاص برای گروهی خاص از تماشاگران در این دوره جشنواره خبر داد.

دبیر جشنواره فیلم پلیس درباره حضور آثار شاخص سینمایی در این دوره گفت: تمام فیلم‌های اجتماعی که در دو سال گذشته تولید شده‌اند در جشنواره حاضرند. درصددیم حتی چند فیلم که مشکل پخش یا نمایش دارند را هم به نمایش بگذاریم. به احترام قانون آثار بدون مجوز به نمایش درنمی‌آید. البته مجوزهایی داریم تا فیلم‌های خاص را برای گروهی از مخاطبان خاص نمایش دهیم.

یک منتقد اعتقاد دارد: اغلب ناظران کیفی تلویزیون، کارشناس نیستند و در سطح پایینی قرار دارند.

محمدتقی فهیم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اگر هدف از به‌کارگیری ناظر کیفی، ارتقای سطح کیفی برنامه‌های نمایشی باشد، این‌کار به بدترین و بیمارگونه‌ترین شکل ممکن در سیما انجام می‌شود. در حقیقت بخش ناظران کیفی، گلوگاهی است که بیشترین مشکلات را در برنامه‌های تلویزیونی ایجاد می‌کنند.

او با اشاره به چگونگی تصویرکردن معتادان در سریال‌های «بزنگاه»، «روز حسرت» و «مامور بدرقه» گفت: چه‌طور ممکن است که این سریال‌ها ناظر کیفی و ادعای ساخته‌شدن بر مبنای معیارهای کارشناسانه را داشته باشند، اما سه معتاد سمپاتیک را روانه آنتن کنند.

فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله» به کارگردانی ایرج طهماسب ۲۰ آبان ساعت ۲۰:۵۰ از شبکه دو روی آنتن می‌رود. به گزارش خبرگزاری مهر، «کلاه‌قرمزی و پسرخاله» سال ۱۳۷۳ ساخته شده و از فیلم‌های شاخص و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای کودک و نوجوان محسوب می‌شود که در آن سال رکورد فروش فیلم‌ها را شکسته بود. فیلمنامه را طهماسب، همایون اسعدیان و حمید جبلی نوشته‌اند و داستان درباره عروسکی به نام کلاه قرمزی است که بازیگوشی‌های او باعث می‌شود از مدرسه اخراجش کنند. تلاش او برای به دست آوردن شغل هم بی‌نتیجه می‌ماند تا اینکه یکروز با دیدن برنامه آقای مجری در تلویزیون تصمیم می‌گیرد به تلویزیون برود. مدت زمان فیلم سینمایی «کلاه‌قرمزی و پسرخاله» ۹۲ دقیقه است. این فیلم محصول مشترک شرکت تصویر زندگی و محمدمهدی دادگو است. این فیلم قرار بود هشت آبان از شبکه دو پخش شود که ۲۰ آبان روی آنتن می‌رود.