بیش از ۷۱‌میلیون بیننده آخرین روز از رقابت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را از طریق شبکه‌های تلویزیونی دنبال کردند. آمار ۷۱‌میلیونی تعداد بیننده تلویزیونی در آخرین روز از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، از طریق شمارش تعداد مخاطبان ۱۴ شبکه سراسری و کابلی آمریکا در ساعات پربیننده روز به دست آمده‌است. خبرگزاری رویترز اعلام کرد: آمار تعداد بیننده تلویزیونی آخرین روز از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بیش از نیمی از ۱۳۰‌میلیون نفری است که در این انتخابات شرکت کرده‌اند؛ این رقم همچنین بیش از آماری است که پس از پخش گفت‌وگوی مشاوران نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به ثبت رسید. بر این اساس، مناظره مشاوران نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا (سارا پیلین و جو بایدن) که در مدت زمان ۹۰ دقیقه در ماه اکتبر به روی آنتن رفت، ۶۹ و ۹ دهم‌میلیون بیننده را پای تلویزیون نشاند که در ۱۶ سال اخیر پربیننده‌ترین گفت‌وگوی سیاسی تلویزیون آمریکا محسوب می‌شود.

موسسه تحقیقاتی نیلسون در آخرین اخبار خود اعلام کرده‌است که ۷۱ و ۴ دهم‌میلیون بیننده آخرین روز از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به مدت سه ساعت در حدود ساعت ۸ شب از طریق تلویزیون دنبال کرده‌اند.

این آمار در حالی منتشر و به ثبت رسیده‌است که در سال ۲۰۰۴ حدود ۵۹ و یک‌میلیون بیننده در ساعات پرمخاطب، برنامه‌های ویژه انتخابات را از طریق ۱۰ کانال سراسری و کابلی دنبال کردند که این انتخابات در نهایت به سود جورج دبلیو بوش به پایان رسید. رقابت میان بوش و الگور در سال ۲۰۰۰ نیز با۶۱ و نیم‌میلیون بیننده تلویزیونی مواجه بود.