چهره‌ها - ۱۸ آبان ۸۷

حمدرضا درویش

منت سالن‌سازی سر سینماگران نگذارید

«احمدرضا درویش» در مراسم گشایش سالن جدید «سینما جوان» گفت: حس می‌کنم با ساخت این سالن منتی بر ما گذاشته شده است، در حالی که این یک وظیفه فرهنگی است.

احمدرضا درویش سخنران بعدی مراسم گشایش سالن جدید سینماجوان بود. وی در بخشی از سخنان خود گفت: با توجه به جو جلسه و مراسم، سوال‌های زیادی برایم ایجاد شده است. اولین سؤال من این است که صندلی‌های سالن چرا خالی است؟

درویش در ادامه افزود: در جای دیگری سالن می‌سازند و به ما می‌گویند در آن گناه صورت نگیرد... این حرف توهین به سینماگران است. وی گفت: من در مورد اصل ۴۴ هم سؤالی دارم البته خوب است که سینمای آفریقا که متعلق به بنیاد مستضعفان است نیز ۳ یا ۴ سالنه شود، اما اصلا داشتن سینما توسط یک سازمان غیرخصوصی چه مفهوم و معنایی دارد؟ رهبر معظم انقلاب نیز بر اجرای این اصل صحه گذاشته و گفته‌اند که باید تصدی‌گری دولت کم شود، اما ما در زمینه سینما، به این فرمایش عمل نمی‌کنیم. وی تصریح کرد:‌ من دیگر در افتتاحیه هیچ سینمایی شرکت نمی‌کنم، مگر این که سالن متعلق به بخش خصوصی باشد و وضع به شکلی نباشد که در افتتاح هر سالن سینمایی به ما بگویند در آن گناه نکنید.

استیون اسپیلبرگ

بازسازی«پسر‌پیر» همراه با «ویل اسمیت»

«استیون اسپیلبرگ» و «ویل‌ اسمیت» درحال انجام مذاکرات برای بازسازی فیلم کره‌ای «پسر پیر» هستند.

درام «پسر پیر» ساخته‌ «پارک چان ووک» درسال ۲۰۰۳ میلادی تهیه شد و با استقبال منتقدان و سینما دوستان جهان قرار گرفت.

بنا به اعلام ورایتی؛ امتیاز ساخت مجدد «پسر پیر» را شرکت فیلمسازی «دریم ورکز» به‌دست آورده است و «یونیورسال» حق پخش آن‌را در اختیار خواهد داشت. این فیلم داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که ۱۵ سال بدون هیچ توضیحی در یک سوئیت حبس می‌شود، او آزاد‌شده و با به‌دست آوردن پول و امکانات لازم در پی کشف این است که بفهمد چه کسی زندگی‌اش را نابود کرده تا بتواند از او انتقام بگیرد. «اسپیلبرگ» از مدت‌ها پیش به دنبال فرصتی مناسب برای همکاری با «ویل اسمیت» (بازیگر من اسطوره‌ام) بوده است و قصد دارد ایفای نقش اصلی این پروژه را به او محول کند.

«اسپیلبرگ» به‌دنبال یک نویسنده توانا است تا فیلمنامه این کار را توسعه داده و نکات مورد نظرش را در آن بگنجاند.

«استیون اسپیلبرگ» هم‌چنین به‌زودی ساخت «تن‌تن» را با همکاری «پیتر جکسون» آغاز می‌کند.