معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ گفت: تمامی‌بوستان‌های منطقه به طرح ویلچر گذر مجهز شدند.

به گزارش روابط عمومی‌ شهرداری منطقه ۴، مهندس پژمان ا...‌وردی‌زاده، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه گفت: به منظور رفاه حال جانبازان و معلولان و استفاده این عزیزان از امکانات موجود در بوستان‌ها، با اجرای یک طرح جهادی موضوعی، تمام بوستان‌های منطقه به طرح ویلچر گذر مجهز شد.

ا...‌وردی‌زاده تصریح کرد: پیش از این برای جلوگیری از ورود موتورسواران به داخل بوستان‌ها و فضاهای سبز منطقه از موانع U شکل استفاده می‌شد. این موانع اگر چه مانع از ورود موتورسواران می‌شد، اما محدودیت‌هایی نیز برای معلولان و کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، به وجود می‌آورد.

وی افزود: طرح ویلچر گذر برای اولین بار در کشور در شهرداری منطقه ۴ استفاده شد و با استفاده از این طرح از این پس تمامی‌ معلولانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، می‌توانند به راحتی وارد بوستان‌ها و فضاهای سبز شوند، در حالی که همچنان موتورسواران قادر به ورود به بوستان‌ها نخواهند بود.

وی در ادامه به مناسب‌سازی معابر منطقه جهت تردد آسان معلولان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ۱۷ تقاطع مناسب‌سازی معابر برای معلولان و جانبازان انجام شده و این کار نیز با جدیت در منطقه دنبال می‌شود.