مراسم جشن دومین سالگرد تاسیس استودیو صدای شهر برگزارشد

مراسم جشن دومین سالگرد تاسیس استودیو صدای شهر در محل استودیو صدای شهر در ساختمان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد. به گزارش خبرنگار سما در این مراسم که با بازدید و حضور تعدادی از مدیران شهری و همچنین مدیران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ، از زحمات و تلاش کارکنان این استودیو قدردانی شد.

صدای شهر نقش موثری در پیشبرد اهداف مدیریت شهری داشته است

حسن خجسته معاون صدا سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم به خبرنگار سما گفت: رادیو و رسانه های محلی و بومی ۳ کارکرد مهم و اساسی دارند که می توان رفتار رسانه ای رادیو، تلویزیون و مطبوعات را در این ۳ کارکرد بررسی کرد.

وی افزود: این از جمله این کارکردها می توان به تاثیر در روابط بین نهادها و نهاد ها، شهروندان و نهادها و شهروندان با شهروندان اشاره کرد. کارکرد دیگر این است که آنها موجب ارتقای رفتار شهروندی و در نهایت ارتقای مدیریت شهری شوند.

خجسته در پاسخ به این سوال که فعالیت استودیو صدای شهر را در این ۲ سال چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: من نباید این فعالیت را ارزیابی کنم، بلکه این کار را باید آن دسته از افرادی انجام دهند که تحت تاثیر مستقیم و دائمی استودیو صدای شهر هستند، اما برخی از دوستان در حوزه مدیریت شهری معتقدند که این استودیو نقش کمکی و موثری در پیشبرد اهداف مدیریت شهری داشته است.

استقبال دیگر کلان شهرها از راه اندازی استودیو صدای شهر

خانم احمدی، مدیر رادیو تهران نیز در حاشیه حضور در جشن دوسالگی استودیو صدای شهر به خبرنگار ما گفت: هدف از ایجاد این استودیو این بود که بتوانیم به صورت لحظه به لحظه مسائل و اطلاعات شهری را در اختیار شنوندگان تهرانی قرار دهیم.

وی ادامه داد: امروز که فعالیت این استودیو وارد سومین سال شد می‌توانیم اذعان کنیم که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که به هدف خود که ارتقای سطح شهروندی و شهرنشینی مردم تهران است نزدیک می‌شویم.

به گفته احمدی استودیو صدای شهر در تلاش است تا اطلاعات و مشکلات را به گوش شهروندان و مسوولان برساند و رابطه بین آنها را برقرار کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حس می‌کنیم در بسیاری از مسائل شهری مردم همکاری خوبی دارند، گفت: فکر می‌کنم در این دوسال تا اندازه‌ای در نیل به اهداف موفق عمل کرده‌ایم و امیدواریم در آینده به هدف‌های ایده‌آل خود برسیم.

مدیر رادیو تهران با اشاره به استقبال دیگر کلان شهرهای کشور از راه اندازی این استودیو، از تاسیس استودیو صدای شهر تبریز خبر داد و گفت: پس از راه اندازی استودیو صدای شهر تبریز در قبل از ماه مبارک رمضان، دیگر کلان شهرها از جمله قم و شیراز هم صحبت‌هایی پیرامون این موضوع کرده‌اند تا در آن شهرها هم‌چنین استودیویی راه اندازی کنیم.

اداره شهرها بدون رسانه‌ها امکان پذیر نیست

در ادامه پوریا معلم، مدیر استودیو صدای شهر هم با بیان اینکه اداره شهرها بدون کمک درسانه‌ها امکان‌پذیر نیست، گفت: رسانه ای مثل رادیو تهران ارتباط با مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و دیگر نهادهایی که شهروندان با آن سروکار دارند را جزو نیازهای ذاتی خود دانست و همکاری خود را با آنها آغاز کرد تا اطلاعات به روز را به شهروندان تهرانی ارائه دهد.وی افزود: استودیو صدای شهر با این هدف شکل گرفت تا بتواند به ارتقای فرهنگ شهروندی در شهری مثل تهران کمک کند. معلم در ادامه تصریح کرد: در این استودیو تمامی عناوین و موضوعاتی که به شهروندان مربوط می‌شود را تحت پوشش قرار داده‌ایم که این موضوعات صرفا تنها مربوط به شهرداری نیست و به ارگان‌ها و سازمان های دیگر از جمله ادارات آب و برق و ... که شهروندان با آن در ارتباطند نیز مربوط می‌شود.امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ارتقای سطح آموخته‌های شهروندی هستیم مهندس سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در حاشیه حضور در این مراسم به خبرنگار سما گفت: باید تعامل سازنده ای بین مدیران اجرایی شهر، کارشناسان و شهروندان ایجاد شود که شهروندان به طرق مختلف می‌توانند این ارتباط را برقرار کنند، اما شاید نقش رادیو به عنوان یک وسیله ارتباط جمعی بتواند نقش مهم و موثری باشد.وی با بیان اینکه رادیو می تواند در هر نقطه ای از شهر زبان گویای مردم باشد، افزود: رادیو در مقابل می‌تواند شیوه اقدامات و برنامه‌ها و سیاست‌های مدیریت شهری را به آگاهی مردم برساند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: اینکه فقط بخواهیم شهر را از دید خدماتی نگاه کنیم شاید نگاه کاملی نباشد.

تشکری هاشمی در ادامه تصریح کرد: امروز باید همه امکانات در حوزه های ایمنی، امنیتی، رفاهی، اقتصادی، فرهنگی و ... بدون محدودیت‌های طبقاتی برای همه شهروندان تدارک دیده شود.

به گفته وی یکی از موضوعاتی که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستیم ارتقای سطح آموخته‌های شهروندی است، زیرا شهروندان امروز خود را مقابل شهر فقط یک مطالبه کننده نمی‌بینند، بلکه در کنار آن مطالباتی که دارند و ما ملزم به پاسخگویی آنان هستیم‌، آنها احساس تعلق و مشارکت در مدیریت بهتر شهر را بخشی از تکالیف خود می‌دانند.

معاون شهردار تهران در پایان به نقش استودیو صدای شهر اشاره کرد و گفت: امروز به خوبی نقش این استودیو را در ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های شهروندان لمس می‌کنیم.