جشنواره فیلم مستند کتاب برای نخستین بار در تهران، از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تجلیل از پدیدآورندگان عرصه کتاب برگزار خواهد شد.

محمد مشاری، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار سما، با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم مستند کتاب گفت: از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه، این جشنواره برای نخستین بار در تهران در بخش‌های مسابقه فیلم مستند و انیمیشن،، نقد و بررسی، نمایشگاه، بخش جنبی و کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: ترویج روحیه کتاب خوانی و تجلیل از پدیدآورندگان عرصه کتاب از اهداف برگزاری این جشنواره است که با حضور مولفان، ناشران و همه عوامل مراحل فنی کتاب مستند در این جشنواره برگزار می‌شود.

مشاری با بیان این که قصد داریم تا این جشنواره الفت و انس بیشتر میان مردم و مقوله کتاب ایجاد کند، افزود: متاسفانه در حوزه تبلیغ کتاب دچار ضعف هستیم و شاهد هستیم که در برنامه‌ها به ویژه در تولیدات فرهنگی، موضوع کتاب مغفول مانده است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد : قصد داریم با این جشنواره، توجه مردم، هنرمندان و صاحبان فرهنگ را به موضوع کتاب و ترویج فرهنگ آن هرچه بیشتر جلب کنیم.