دفاعیه کردان

با سلام و درود به امام امت و امت امام، با سلام و درود به مقام معظم رهبری و درود و سلام به استاد شهید مطهری تئوری‌پرداز انقلاب اسلامی و با درود و سلام به شهید مظلوم بهشتی تئوری‌پرداز مدیریت انقلابی و اسلامی در ایران. رهبر معظم انقلاب در هفته‌ دولت فرمودند که وزرا به دلیل اخذ رای اعتماد در مجلس از استقلال عمل برخوردارند. بدین دلیل از رییس‌جمهور محترم درخواست کردم که هیات دولت در مجلس حضور نیابند و مزاحمتی را ایجاد نکنند و وزیر کشور خود به تنهایی در خانه‌ ملت حضور یابد و به تکلیف الهی خود عمل نماید.

در این‌جا لازم می‌دانم با فضایی که در طول این مدت وجود داشته ابتدا شهادتین را جاری و با توجه به ذات اقدس الهی و توسل به زهرای اطهر و فرزند صالح او امام زمان (عج) به عنوان خادم امام رضا (ع) میلاد در پیش او را تبریک عرض نمایم.

بنابراین می‌گویم اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان عزیز و ملت شریف ایران! از زمانی که عهده‌داری مسوولیت وزارت کشور را با رای اعتماد شما بزرگواران و حمایت‌های برادر عزیزم جناب دکتر احمدی‌نژاد به دست گرفتم، فضاسازی سنگین رسانه‌ای در خارج از مرزهای کشور با محوریت جریان رسانه‌ای نظام سلطه بر این‌جانب نمود پیدا کرد. اوج حملات ناجوانمردانه و غیراخلاقی این جریان‌سازی‌های خبری به گونه‌ای بود که بیش از ۱۰‌هزار خبر منفی برعلیه این‌جانب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر فضای کشور که بارها از هوشیاری ملت ایران و مسوولان نظام اسلامی برخوردار بوده، وجود داشت به این امید که در صفوف نیروهای انقلابی، تزلزل و تفرق ایجاد کنند.

اما باید گفت زهی خیال باطل.

در خصوص مدرک تحصیلی اعتقاد داشته و دارم که سی سال سوابق متعدد اجرایی و مدیریتی برای خدمتگزاری و مسوولیت در وزارت کشور کافی است و نیازی به ارائه مدرک تحصیلی نمی‌باشد. لازم است بر این موضوع تاکید و تصریح نمایم که بررسی‌های به عمل آمده پس از رای اعتماد به روشنی نشان می‌دهد که این جانب در طول دوره‌ خدمت هیچ گونه وجهی از بابت مدرک افتخاری دکترا دریافت نکرده‌ام.

اما درباره ماجرای روز چهارشنبه که در مجلس اتفاق افتاد، باید بگویم: اینکه در این ماجرا مجلس شورای اسلامی و عصاره‌ فضائل ملت این‌گونه مورد ستم قرار گرفته به خدا باید پناه برد و از این‌که استیضاح اینجانب دستمایه‌ ستم ناروایی به دولتی شد که مقام عظمی ولایت آن را با ۲۴ ویژگی الهی و انقلابی منحصر به فرد دانسته‌اند، بسیار متاسفم.

اما این را نیک می‌دانم که دولت و مجلس محترم از حرمت، کرامت و عزت در پیشگاه خداوند و ملت بهره‌مند هستند که طراحان حرکت منفور و هتاکانه و رشوه‌ چک پنج‌میلیون تومانی را هرگز یارای خدشه‌دار کردن آن نمی‌باشد و دست پاک برآمده از مجلس شورای اسلامی که بر گوش نابخردی نواخته شد را از سوی دولت خدمتگزار می‌بوسم، اما می‌گویم بای ذنب قتلت. نمایندگان سربلند و محترم، نمایندگان عزیز، جرم علی کردان چه بود که باید آماج تهمت‌ها و افتراها قرار گیرد؟ و به کدامین گناه کسانی سخن از دین می‌گویند چنین پرده‌ها دریدند و هتاکی‌ها کردند؟

همچنین نکاتی را درباره خانواده‌ام می‌گویم: عزیزان دلبندم که همواره به خاطر پدرتان سختی‌ها را متحمل شده‌اید و از این‌که در این سال‌های خدمت نتوانسته‌ام به وظایف پدری خویش عمل کنم عذرخواهی می‌کنم و می‌دانم که سختی‌های حاصل از تخریب و تضعیف پدرتان در این مدت سه ماه در وزارت کشور مرا مرهون صبوری و پایداری پدرتان کرده است.

فرزندانم از این‌که با وجود نیش و کنایه‌ها و تصورهای ناروا ساده‌ترین زندگی را با جان و دل پذیرا شده‌اید و این سرباز کوچک را همراهی کرده‌اید و یکی از شما روزی که در یکی از سایت‌های دوستان اصولگرا و انقلابی که کردان را به حیوانات تشبیه کرده بود برای من آوردید و اشک ریختید عذرخواهی می‌کنم، و از شما به خاطر این‌که در زادروز تولدتان به دلیل حضور در ماموریت‌ها نتوانستم باشم که در دل‌تان باقی مانده است.

فرزندم مرتضی از این‌که در این روزهای سخت، نیشخندهای سخت تو را از رفتن به دانشکده محروم کرد بسیار متاسفم و از این‌که مردانه در کنار پدر ایستادی و او را به پایمردی خواندی، افتخار می‌کنم.

فاطمه! محدثه! و مائده! از این‌که در این روزها مجبور به مهاجرت به شهرستان شده‌اید تا از هجمه‌ها در امان باشید هرگز دل‌آزرده نباشید. نیک می‌دانم که شما نیز می‌دانید این نخستین‌بار نیست و آخرین بار نخواهد بود.

همسرم می‌دانم که دلت پر از درد است، مگر هر سال در و دیوار خانه را باز هم با این چه شورش است نیاراستی و دوستان عزادار را به خانه نخواندی تا در مظلومیت زینب(س) شیرزن کربلا تعزیت برپا کنی و به دلیل فشارهای روانی و روحی در این ایام در بستر بیماری سخت گرفتار آمده‌ای و روزگار سختی را می‌گذرانی از تو پوزش می‌طلبم و از این‌که در انجام وظایف پرستاری تو بازمانده‌ام، پوزش را مضاعف می‌کنم.

به هر حال مردم خواهند گفت آدمی که ۳۰ سال در نظام جمهوری‌اسلامی ایران خدمت کرده است و تا قائم‌مقامی وزارت بزرگ اقتصادی ایران با اختیارات فراوان که بتواند به وزیر نفت کمک کند تا این مرحله رفته است، چه شده است که بعد از وزارت، فردی آلوده، کثیف، خائن و بی‌صداقت شده است.

آیا نخواهند گفت که بقیه‌ مدیران کشور نیز همین وضعیت را دارند، اگر روزی کلاهشان در هم بیفتد، سوابق کار روشن می‌شود؟ و این استدلال من بود.