بهمن فرمان‌آرا
شکستن طلسم «مردی برای تمام فصول»
« نمایش «مردی برای تمام فصول» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا تصویب شد.»

به گزارش ایسنا، بحث اجرای این نمایش از مدت‌ها قبل مطرح بود، اما به دلیل مشکلاتی که هر‌بار پیش آمد، این نمایش امکان اجرا پیدا نکرد.

در حال حاضر محمد رحمانیان، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر مسوولیت پیگیری این پروژه را برعهده گرفته است. این کارگردان تئاتر درباره زمان و مکان اجرای این اثر توضیح داد: هنوز زمان و مکان دقیق اجرا مشخص نیست، اما یکی از گزینه‌های موردنظر، تالار وحدت است و بر همین اساس قرار است مذاکراتی را با مدیر بنیاد رودکی انجام دهیم. به گفته او تنها بازیگری که تاکنون در این نمایش حضورش قطعی شده، رضا کیانیان است که نقش «سرتامس مور» را بازی خواهد کرد.
جین فاندا
پس از چهار دهه به برادوی بازمی‌گردد


بازیگر قدیمی سینما پس از 46 سال دوری از برادوی سال آینده در نمایش «33 واریاسیون» نقش‌آفرینی می‌کند. رویترز اعلام کرد این نمایش را مویسس کافمن نوشته و خود وی آن را کارگردانی می‌کند. داستان درباره یک موسیقی‌شناس امروزی به نام کاترین برنت با بازی فاندا است که می‌خواهد به ریشه علاقه شدید بتهوون به یک قطعه موسیقیایی پی ببرد. این نمایش اوایل سال 2009 در برادوی افتتاح می‌شود. بازیگر 70 ساله اولین بار سال 1960 در نمایش «دختری کوچک بود» در برادوی نقش‌آفرینی کرد و به خاطر آن نامزد دریافت جایزه تونی بهترین بازیگر زن مکمل شد. او آخرین بار سال 1963 در نمایش «میان‌پرده غریب» ظاهر شد.
مهران رجبی‌
سینمای ملی با وحدت نظر اهالی سینما


مهران رجبی از بازیگران سینما و تلویزیون معتقد است که برای احیای سینمای ملی باید از شخصی‌نگری اجتناب کرد و به وحدت نظر در دستیابی به سینمای آرمانی رسید.
به گزارش ایرنا از انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، بازیگر فیلم زیر نور ماه، افزود: سینمای ملی را نمی‌توان در قالب تعاریف شخصی و سلیقه‌ای محدود کرد، این سینما در برگیرنده همه نیازهاست.
رجبی ادامه داد: اگر بخواهیم در حیطه تعاریف نظری، مفهومی را به عنوان سینمای ملی معرفی کنیم، باید گفته شود که اثر ملی حاوی فرهنگ، ارزش‌ها و سنت‌های یک کشور است.