دنیای اقتصاد - به گفته رییس سازمان بازرسی کل کشور، اگر چه برخی مقامات در حوزه‌‌‌های ورزشی با انگیزه حمایت از ورزش و خدمت به اقداماتی از این دست متوسل می‌‌‌‌‌‌شوند، اما این امر مشکل قانونی دارد و اگر به تذکرات عمل نشود، مطمئنا جلوی این افراد گرفته خواهد شد. پورمحمدی گفت: دیروز نامه‌‌‌ای به رییس مجلس و رییس جمهور نوشتم تا آن‌‌‌ها با ارائه لایحه دو فوریتی منع قانونی حضور مقامات را از این طریق بردارند، اما اگر این موضوع حاصل نشود، مطمئنا جلوی تخطی از قانون را خواهیم گرفت. انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک برگزار شد

پورمحمدی مقام جدید علی‌آبادی را غیرقانونی دانست

دنیای اقتصاد- انتخاب علی‌‌‌آبادی به عنوان رییس کمیته المپیک خلاف قانون است.

این جدیدترین جمله‌‌‌ای است که مصطفی پور‌محمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور و مرد منشقه دولت محمود احمدی‌نژاد در گردهمایی مدیران این سازمان در سراسر کشور بر زبان راند و این چنین انتخاب علی‌‌‌آبادی را از لحاظ قانونی زیر سوال برد تا برگی دیگر را بر انتقادات خود از نحوه عملکرد دولت احمدی‌نژاد افزوده باشد، گو اینکه او چند روز پیش هم از ارائه گزارشی محرمانه به مجلس خبر داد که برمبنای آن میزان تخلف دولت در برداشت اضافی از ذخایر ارزی بیان شده است، اما ظاهرا قرار نیست پورمحمدی که از او به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری نام برده می‌شود، آرام بگیرد و دوباره لب به انتقاد گشود، این بار هم انتقاد از انتخابات رییس کمیته المپیک بود.

پورمحمدی دیروز در شرایطی که رییس سازمان بازرسی کشور طی نامه‌‌‌ای به رییس سازمان تربیت بدنی و همکارانش آنها را از کاندیداتوری در کمیته ملی المپیک منع کرده بود، محمد علی‌‌‌آبادی رییس سازمان تربیت بدنی با کنار کشیدن رقبا و تنها در رقابت با قراخانلو رییس اسبق کمیته ملی المپیک به عنوان رییس این کمیته انتخاب شد و به این ترتیب مصطفی پورمحمدی انتخاب وی در این کمیته را خلاف قانون دانست و اعلام کرد: اگر موانع قانونی این موضوع از سوی مجلس و دولت برداشته نشود جلوی ادامه فعالیت این افراد را خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، پورمحمدی، که در حاشیه گردهمایی مدیران سازمان متبوعش با خبرنگاران سخن می‌‌‌‌‌‌گفت در برابر پرسش خبرنگاران در مورد بی‌توجهی رییس سازمان تربیت بدنی به نامه اش گفت: ایفای مسوولیت و پذیرش آن در حوزه هیات رییسه کمیته ملی المپیک، هیات‌‌‌ها و کمیته‌‌‌های ورزشی که متعلق به دولت است، با توجه به قانون از سوی مقامات مختلف کشور در بعد تقنینی، لشکری و کشوری خلاف است.

به باور رییس سازمان بازرسی کل کشور اگر چه برخی مقامات در حوزه‌‌‌های ورزشی با انگیزه حمایت از ورزش و خدمت به اقداماتی از این دست متوسل می‌‌‌‌‌‌شوند، اما این امر مشکل قانونی دارد و اگر به تذکرات عمل نشود مطمئنا جلوی این افراد گرفته خواهد شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشورهم چنین به موضوع نامه نوشته شده اش اشاره و تصریح کرد: دیروز نامه‌‌‌ای به رییس مجلس و رییس جمهور نوشتم تا آن‌‌‌ها با ارائه لایحه دو فوریتی منع قانونی حضور مقامات لشکری، تقنینی و کشوری را از این طریق بردارند ،اما اگر این موضوع حاصل نشود مطمئنا جلوی تخطی از قانون را خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه حضور برخی مقامات در کمیته ملی المپیک در حال حاضر خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این موضوع در گذشته به یک رویه خلاف تبدیل شده بود و افرادی که هم‌اکنون مسوولیت‌‌‌هایی در کمیته ملی المپیک گرفته اند روالی را انجام داده بودند که ما نخواستیم آن را به هم بریزیم جلوی این موضوع را نگرفتیم، اما اگر قانون اصلاح نشود جلوی آن را خواهیم گرفت.

وزیر سابق کشور اما روز گذشته، این گفته‌‌‌ها را پیش از آن هم در سخنرانی خود برای مدیرانش گفت و از خودش انتقاد کردو شاید به نوعی به دولت نهم نیز تذکر داد و چنین گفت: ما مشاهده کردیم که در توسعه ورزش در مسوولیت‌های مختلف از جمله کمیته ملی المپیک، ‌فدراسیون‌ها، هیات‌های ورزشی و باشگاه‌هایی که اکثر سهام آنها متعلق به دولت است، بسیاری از مقامات دولت، نمایندگان مجلس و افراد فعال در قوای مختلف کشور (اجرایی ، تقنینی ، لشکری، کشوری) همه در مناصب مختلف ورزشی حضور دارند این هم مخالف صریح قانون است. بنده به عنوان یک مجری هر چه با دوستان مباحثه کردم تا مجوزی در این مورد باشد دیدم نمی‌شود و قانون در این جهت صریح است و نمی‌توان از آن تخلف کرد. رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: اکنون این‌که سازمان بازرسی دست روی دست هم بگذارد و بگوید چون حدود ۱۰ ، ۱۵ سال این‌گونه بوده و در دولت‌های مختلف این گونه عمل می‌شده؛ برای چه سخت گیری کنیم تا مدیران ارشد در حوزه ورزشی حضور پیدا نکند یک بحث اما از یک طرف بحث قانون وجود دارد.

وی گفت: متاسفانه در مواردی در کشور به خاطر مصالح ناچار می‌شویم مقررات را زیر پا بگذاریم و بی انضباطی در دستگاه‌ها نهادینه شده است. به هر حال باید جلوی آن را گرفت. هر روز بهتر از فردا و فردا دیرتر از امروز. یعنی مصلحت کشور این نیست که برای بی‌قانونی کوتاه بیاییم. پورمحمدی گفت: اکنون ممکن است مطرح شود که ۱۰، ۱۵ سال این مورد اجرا می‌‌‌‌‌‌شده و چون شما در این مقام نشسته‌اید می‌خواهید این کار را بکنید چه تحلیل سیاسی و چه هر تفسیری بخواهد صورت گیرد اگر تا دیروز خطا کردیم امروز باید جلوی آن را بگیریم زیرا امروز به نفع کشور است تا فردا و این یک اصل است و سازمان بازرسی در این جهت نباید تعلل کند.

وی با تاکید بر این‌که سازمان بازرسی نسبت به اجرای قوانین خود ملتزم و موظف است، گفت: اما قرار نیست در باب اجرای قانون کوتاه بیاییم هر کس هر تفسیری می‌خواهد بکند. پورمحمدی دیروز یک پورمحمدی است، پورمحمدی امروز یک پورمحمدی. کشور دیروز یک کشور بوده و کشور امروز، کشور امروز است. من در وزارت کشور هم بودم تصمیمی‌‌‌‌‌‌گرفتم که فردا گفتند خلاف قانون است و من سریع آن را عوض کردم. یعنی هنگامی‌‌‌‌‌‌که فهمیدم خلاف قانون بوده در جهت اصلاح آن گام برداشتم.

وزیر سابق کشور هم چنین یادآور شد: اکنون که در سازمان بازرسی هستم مشاهده می‌کنم که بعضی از تصمیماتی را که گرفتیم متاسفانه مشاور حقوقی ما به ما تذکر نداد که اینها خلاف قانون بوده و ما با تلقی این که آنها خلاف نیست تصمیم گرفتیم و امروز فهمیدیم که تصمیم درست نیست و در این جهت اقدام می‌کنم. چاره‌ای جز این نیست. اگر ما به نقد و اصلاح خود نپردازیم مطمئنا قادر به اصلاح و نقد دیگران نیستیم.

پورمحمدی ورزش را مقوله‌ای جدی، تاثیر‌‌‌گذار و مورد نیاز دانست و تصریح کرد: اگر از من به عنوان یک کارشناس بپرسند به نفع دخالت مدیرانی که انگیزه، رغبت و تخصص در امر ورزش دارند رای خواهم داد. زیرا برخی از مقولات فرابخشی است و مشارکت همه را می‌طلبد،اما اکنون قانون خلاف این را می‌گوید ما قانون را اعمال می‌‌‌‌‌‌کنیم. تذکر قانونی خود را دادیم و همزمان از دولت و مجلس نیز خواستیم که قانون را اصلاح کنند تا کسی مرتکب خلاف قانون نشود.

او هم چنین با تاکید بر این ‌که اگر سازمان بازرسی حرفی زد، نباید روی زمین بماند، تصریح کرد: این‌که در کشور فکر کنند که سازمان بازرسی چیزی بگوید و روی زمین بماند باید از ذهن‌ها خارج شود. هم چنین هیچ تصمیم دولت نباید روی زمین بماند، هیچ قانونی از مجلس نباید روی زمین بماند و هیچ نظری نیز از بازرسی نیز نباید روی زمین بماند.

تکذیب شکایت دولت از پورمحمدی

پورمحمدی هم چنین دیروز درباره اینکه آیا خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ‌‌‌‌‌‌ایران مبنی بر شکایت دولت علیه وی صحت دارد آیا آنچنان‌که شنیده شده است سازمان بازرسی کل کشور در برابر این شکایت گزارشی از تخلفات دولت را تهیه کرده است، به خبرنگاران گفت: هر دوی این موضوعات خلاف واقع است. تا کنون شکایتی از بنده صورت نگرفته است، اما این انتقاد وارد است که چرا یک خبرگزاری رسمی ‌‌‌‌‌‌و دولتی مبادرت به انتشار اخبار مجعول می‌‌‌‌‌‌کند. رییس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: این سازمان در موضوعات مختلف گزارشاتی را تهیه نموده که آخرین آن مربوط به موضوع ورزش کشور بوده است، بنابراین می‌‌‌‌‌‌توان گفت که موضوعاتی که اخیرا درباره شکایت از بنده و همچنین تهیه گزارشی از تخلفات دولت از سوی من برای ارائه به مراجع قانونی خلاف واقع است.

وی با اشاره به تهیه گزارشی از سوی سازمان بازرسی کل کشور در باره موجودی حساب ذخیره ارزی تصریح کرد: در این گزارش هم از مجلس و هم از دولت در خصوص عملکردشان درباره حساب ذخیره ارزی انتقاد کرده‌ایم.