چاپ دلار قلابی و بدون پشتوانه از سوی آمریکا

عکس: خبرگزاری فارس

رییس‌جمهور: امروز اقتصاد دنیا ظرفیت جذب دلارهای تقلبی آمریکا را ندارد و این باعث شده است که تورم به داخل خود آمریکا برگشت کند. دفاع قاطع احمدی‌نژاد از طرح بنگاه‌های زودبازده

رییس‌جمهور: اگر قطعه‌قطعه شوم از رای خود بر نمی‌گردم

دنیای اقتصاد- احمدی‌نژاد ضمن دفاع مجدد از طرح بنگاه‌های زود بازده واجرای طرح تحول اقتصادی در کشور نسبت به انتشار دلارهای قلابی از سوی آمریکا هشدار داد و گفت: آمریکا به ازای هرنفری که در روی کره زمین زندگی می‌کند ۱۵۰۰ دلار غارت کرده است. رییس‌جمهور که ظهر دیروز در ورزشگاه تختی شهرستان خرم‌آباد (دومین سفر استانی خود به لرستان) سخن می‌گفت با بیان اینکه در موضوع بنگاه‌های زودبازده برخی برای اینکه مانع از خدمتگزاری دولت شوند با دروغ‌پردازی‌های خود این طرح دولت را زیر سوال بردند، گفت:‌ اگر قطعه قطعه شوم از رای خود باز نخواهم گشت.

بر اساس این گزارش، محمود احمدی‌نژاد اظهار کرد: امروز باید ایران را بر پایه عدالت بسازیم، باید کشور را بر اساس عدالت جلو ببریم و فرصت‌های لازم را برای پیشرفت تمامی کشور به وجود آوریم به طوری که درهیچ جای کشور مشکلات وجود نداشته باشد،حتی اشتغال به طور یکسان توزیع شود.رییس‌جمهور با اشاره به موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها افزود: بخش اصلی این یارانه‌ها متعلق به کارگران، کشاورزان، معلمان، فرهنگیان و کسبه خرد و کسانی که تحت پوشش نهادهای امدادی هستند، است. احمدی‌نژاد اعلام کرد: در سال ۸۰ تا ۸۳ متوسط درآمد اقشار ضعیف تحت پوشش نهادها، ۸‌هزار تا ۱۷‌هزار تومان بوده است ما امروز این رقم را به ۲۵‌هزار تا ۶۰‌هزار تومان رسانده‌ایم. حال سوال من از شما مردم لرستان این است که آیا انصافا می‌توان با ماهی ۶۰‌هزار تومان فقط نان خانواده را تامین کرد ؟ خانواده‌ای وجود دارند که دارای ۷ ماشین هستند؛ نوش جانشان اما آنها از یارانه بنزین لیتری ۶۰۰ تومان بهره می‌گیرند. وی گفت: ما لایحه توزیع عادلانه یارانه‌ها را به مجلس ارائه کرده‌ایم و امیدواریم نمایندگان به ویژه نمایندگان عزیز استان لرستان حامی و پشتیبان این کار بزرگ باشند. امروز نیاز به جراحی بزرگ در اقتصاد دارد تا بتوانیم دغدغه‌های جوانان را برطرف کنیم. احمدی‌نژاد با بیان اینکه در ابتدای کار دولت نهم گفتیم باید بخشی از منافع مالی در اختیار طرح‌های زود بازده به جهت اشتغال‌زایی قرار گیرد، گفت: بیش از ۲۰۰‌هزار‌میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شد اما فقط ۱۴‌هزار‌میلیارد آن در اختیار این طرح قرار گرفت. وی افزود: آنها که شکمشان سیر است و کار سیاسی انجام می‌دهند و با اطلاعات غلط در پی جو سازی در مورد این طرح عظیم و کاز ساز دولت هستند، اجازه نمی‌دهند که جوانان به حقوق واقعی خود دست یابند و وقتی ما گروه‌هایی را برای بررسی این طرح فرستادیم مشخص بود که ۱۴‌هزار‌میلیارد تومان صرف طرح‌های زودبازده و ۱۸۶‌هزار‌میلیارد تومان در بخش ساخت‌وساز، مسکن و دلال بازی‌های صرف شده است.

احمدی‌نژاد خطاب به مردم خرم آباد گفت: بنده به عنوان خادم ملت عنوان می‌کنم تا روزی که هستم اگر حتی با فشار تبلیغات این افراد قطعه‌قطعه شوم، راضی نخواهم شد که یک جوان لرستانی برای دریافت ۵‌میلیون تومان تسهیلات این قدر اذیت شود، اما افراد پرخور ۱۰۰‌میلیارد را ببرند و وقتی که می‌گوییم که چرا این پول را ۳ سال است که برده‌اید پس نمی‌دهید، جوابی ندارند.

رییس‌جمهور گفت: بعضی از این آقایان می‌گویند عدم ایفای تعهد بانکی جرم نیست، سوال این است که وقتی ۷۰‌میلیارد به جای اینکه صرف تولید شود به کارهای دلالی پرداخته می‌شود پس جرم چیست؟ آیا صحیح است که وقتی دو قسط از تسهیلات در اختیار گذشته به محرومان عقب می‌افتد، پیگیری کنیم اما به شخصی که ۷۰‌میلیارد تومان را برده، احترام بگذاریم؟

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تا امروز ۲۲ و نیم‌میلیون نفر از سهام عدالت برخوردار شده‌اند و سعی داریم این تعداد را به ۴۲‌میلیون نفر افزایش دهیم، اظهار کرد: البته این کارها کافی نیست و امیدواریم که بتوانیم مشکلات را حل کرده و سطح زندگی مردم را بهبود بخشیم اصلاح سیستم بانکی کشور احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به اصلاح سیستم بانکی کشور اشاره کرد و گفت: سیستم بانکی کشور باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود البته باید بگویم که کارمندان بانک افرادی دلسوز هستند اما تسهیلات بانکی باید به طور عادلانه و در بین تمامی اقشار مردم تقسیم شود که امیدوارم مجلس محترم در این زمینه نیز دولت را همراهی کند،‌ تا نظام توزیع پول در کشور عادلانه شود.

وی گفت: دولت در این زمینه کارهایی را سازماندهی کرده است که براساس آن ۵/۲۲‌میلیون نفر تاکنون سهام عدالت دریافت کرده‌اند که دولت در تلاش است تا پایان سال این میزان افراد را به ۴۲‌میلیون نفر افزایش دهد.

آمریکا دلار تقلبی و بدون پشتوانه در دنیا توزیع کرده‌ است

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به بحران مالی آمریکا اشاره کرد و گفت: طبق آخرین اخباری که بنده دریافت کرده ام فقط دولت فدرال آمریکا ۱۰‌هزار و ۵۷۰‌میلیارد دلار بدهکار است،‌ معنای این حرف چیست ؟ آیا غیر از این است که دولت آمریکا در ازای این بدهکاری دلارهای قلابی چاپ کرده و در دنیا منتشر کرده، آیا معنای آن این نیست که دولت آمریکا کسری بودجه خود را به دوش دیگر ملت‌ها انداخته و کالا را به داخل آمریکا برده است و به ازای هرنفری که در روی کره زمین زندگی می‌کند ۱۵۰۰ دلار غارت کرده است.

احمدی‌نژاد گفت: ای کاش دولت آمریکا که این غارت‌ها را انجام داده است آن را در بین محرومین آمریکایی تقسیم می‌کرد. چرا که امروز بیش از ۸۰‌میلیون انسان زیر فقر در آمریکا زندگی می‌کنند. البته آمار دقیق بدهکاری کل آمریکا بیش از ۵۹‌هزار‌میلیارد دلار است که اگر ضرب در ۶ کنیم دلار قلابی تولید شده در دنیا مشخص می‌شود که حاصل آن به جیب دولتمردان آمریکا رفته است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا دیگر ظرفیت دلارهای قلابی را ندارد گفت: متاسفانه کشورهای غربی به ویژه آمریکا احکام الهی را زیر پا گذاشته است و با ربا خواری و توزیع کردن آن باعث بوجودآمدن بحران اقتصادی در جهان به ویژه کشورهای خود شده است.

رییس‌جمهور افزود: امروز کشورهای غربی به ویژه آمریکا می‌خواهند با استفاده از بورس و فریب کاری و دزدی نفس کار خودشان را توجیه و جیب شان را از پول سایر ملت‌ها پر کنند، این که می‌گویند بحران اقتصادی یک بحران جهانی است این طور نیست چرا که خود آنها این بحران را بوجود آورده‌اند.

رییس شورای عالی اقتصاد کشور ادامه داد: وقتی برخی از کشورهای آسیایی همچون ایران، چین، عربستان و یا سایر کشورها می‌خواهند از بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول وام ۲۰۰‌میلیون دلاری بگیرند بارها و بارها با سیاست‌های استعماری آنقدر پیچ و خم به کار می‌دادند تا وام گیرنده خسته شود اما امروز به کشورهایی که دچار مشکل شده‌اند وام‌های ارزان قیمت و بالا می‌دهند.

احمدی‌نژاد گفت: این اتفاقی که افتاده حاصل کار آنها است، حاصل زیر پا گذاشتن اخلاق است که تنها راه چاره آن بازگشت به عدالت است اما آنها اگر بخواهند مجددا از جیب سایر ملتها جیب‌های خود را پر کنند ملت‌های جهان به ویژه ملت ایران دیگر این اجازه را به شما نخواهد داد.