نیکی کریمی که قرار است نخستین آثار عکاسی خود را در اکسپوی عکس ایران به نمایش بگذارد، راه‌اندازی این حرکت مهم را زمینه‌ساز ورود عکاسی به متن زندگی مردم دانست.

نیکی کریمی که به همراه دیگر چهره‌های سینمای ایران عباس کیارستمی، محمود کلاری، رضا کیانیان، فریبرز عرب‌نیا، یارتا یاران و ... عکس‌های خود را به نمایش خواهد گذاشت، برگزاری این رخداد را در فضای هنری ایران اثرگذار دانست و گفت: اینکه مردم در جایی جمع شوند و با انتخاب و گزینشی حرفه‌ای، تنوع سبک‌ها و ایده‌های عکاسی را در یک گستره وسیع تماشا کنند، به خودی خود یک اتفاق مهم است، اما بعد دیگر این نمایشگاه فروش آثار، حمایت از قشر هنرمند و رونق بخشیدن به خرید و فروش آثار هنری در سطحی گسترده از سوی مراکز و موسسات اقتصادی و تولیدی است.

این بازیگر سینمای ایران که تجربه فیلمسازی، نویسندگی و ترجمه را نیز در کارنامه هنری خود دارد، در خصوص ارائه آثار خود در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: آثاری که از من در این اکسپو خواهید دید، اولین تجربه‌های من در زمینه عکاسی است که حاصل سفرم به سوئد طی سال‌های گذشته بوده و تاکنون به نمایش در نیامده است.
عباس کیارستمی:
کارگردان ایرانی فیلم می‌شود


سینمای عباس کیارستمی کارگردان برجسته سینمای ایران در قالب فیلمی مستند می‌شود و گفت‌وگو با این کارگردان و عوامل فیلم‌هایش و ۲۵ فیلم‌نامه کارگردان «خانه دوست کجاست»، «زیر درختان زیتون» و «طعم گیلاس» در قالب کتاب به زودی توسط نشر «نی» منتشر خواهد شد. ‌حمیده شریف‌راد، مستندساز که درحال ساخت مستندی درباره سینمای عباس کیارستمی است، درباره ساخت این مستند توضیح داد: دراین مستند با بازیگران، فیلمبرداران، صدا‌برداران و دستیاران فیلم‌های کیارستمی به گفت‌وگو پرداخته‌ام که از جمله این افراد می‌توان از بهمن قبادی، حسن یکتاپناه، محمد علی کشاورز و فرهاد صبا نام برد و در عین حال ‌با تعدادی از سینماگران و منتقدان سینمای ایران و همدوره‌های کیارستمی نیز مصاحبه کرده‌ام. او در عین حال گفت: در پایان علاوه براین مستند بلند، فیلمی اپیزودیک نیز ساخته خواهد شد که در قالب اپیزود‌های مختلف آن به موضوعاتی چون بازیگران سینمای کیارستمی و تاثیر کیارستمی برجهان می‌پردازیم. شریف‌ راد همچنین از توجه این فیلم به مواردی چون شعر، نقاشی و عکاسی کیارستمی یاد کرد و با اشاره به تحقیقات و تلاش‌هایی که طی ۳ الی ۴ سال گذشته برای ساخت این فیلم انجام داده است، افزود: ممکن است برای تحقیق و ثبت تصاویر بیشتر برای این فیلم، سفری نیز به کشورهای خارجی داشته باشم و درمحل‌هایی که کیارستمی به ساخت فیلم پرداخته است، این فیلم را ادامه دهم. شریف راد پیش‌بینی کرد که فیلمبرداری این فیلم تا اوایل سال ۸۸ به طول بیانجامد.
کیهان کلهر:
نوای کمانچه در نیویورک پیچید


«کیهان کلهر» نوازنده کمانچه به همراه چند نوازنده در سازمان ملل در نیویورک به اجرای برنامه پرداخت.
در این اجرا که به مناسبت روز جهانی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، کیهان کلهر به همراه یویوما، عالیم قاسم‌اف از آذربایجان، نوازندگان چینی و یکسری نوازندگان سازهای زهی در سازمان ملل در حضور تمامی سفرای کشورهای جهان و رییس جدید سازمان ملل به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال بسیار زیاد مخاطبان روبرو شد.
این نوازنده کمانچه در ماه‌های گذشته بیش از ۱۰ کنسرت را در نقاط مختلف جهان برگزار کرده است.