علیرضا ملکیان، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نحوه پرداخت هدایای رییس‌جمهوری به مناسبت روز خبرنگار گفت‌: خوشبختانه با اقداماتی که انجام گرفت آخرین فهرست خبرنگاران که اسامی آنها از سوی رسانه‌‏ها دریافت شد ۱۰ روز پیش به امور مالی معاونت اجرایی ریاست جمهوری ارسال شد و تا آنجا که اطلاع دارم این هدایا تا هفته آینده به تمامی خبرنگاران تقدیم می‌شود‌.

وی ادامه داد‌: متاسفانه در هفته‌‏های اخیر بسیاری از دوستان مطبوعاتی در رسانه‌‏های خود به این موضوع اشاره می‌‏کردند که این هدیه فقط به رسانه‌‏های اصولگرا تعلق خواهد گرفت در حالی که اینطور نیست و این هدیه شامل همه رسانه‌‏ها خواهد شد بنابراین دور از انصاف است که این چنین در مورد این اقدام قضاوت شود‌.

ملکیان گفت‌: دولت گذشته نیز وعده داده بود که به خبرنگاران لپ‌تاپ هدیه خواهد شد اما این قضیه به حدی کش و قوس پیدا کرد که دولت نهم مامور پرداخت و اهدای هدایا شد. حتی در روزی که آقای احمدی نژاد اعلام کردند این هدیه به خبرنگاران تعلق خواهد گرفت، تعدادی از روزنامه‌ها گفتند که خبرنگاران صدقه سری نمی‌‏خواهند اما بعد از چندی همان روزنامه‌‏ها اسامی خود را برای ما ارسال کردند‌.

وی در زمینه مطبوعات اجاره‌‏ای هم گفت‌: این مساله اگر در چارچوب قانون و با اطلاع هیات نظارت بر مطبوعات انجام شود، از نظر ما مانعی ندارد‌.