«منوچهر محمدی» با اشاره به حضور «مجید مسچی» در جلسه شورای‌عالی تهیه‌‌کنندگان گفت: فاز دوم حمایت‌های معاونت سینمایی در پرداخت یارانه به مخاطب از طریق طراحی جدید سینماکارت، بی‌شک می‌تواند گروه‌های مختلف مخاطب را برای حمایت از تولیدات داخلی به وجود آورد.

«منوچهر محمدی» سخنگوی شورای‌عالی تهیه کنندگان در گفت‌وگو با فارس در مورد جلسه این شورا گفت: جلسه شورای عالی تهیه‌کنندگان دیشب با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر حضور یافت که ایشان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط معاونت سینمایی و موسسه سینما شهر را در دو محور اصلی تشریح نمودند و اقدام ارزشمند معاونت سینمایی در زمینه اکران سراسری و همچنین ساز و کارهای پرداخت یارانه مخاطب را به تفصیل در این جلسه بیان داشتند.

محمدی در مورد اقدامات معاونت سینمایی و نتایج آن بر سینمای ایران گفت: سیاست گسترش اکران در سطح کشور که با تقویت سیستم نمایشی در سینماهای شهرستان از اول تابستان سال جاری با حمایت همه‌جانبه معاونت سینمایی و موسسه سینما شهر انجام شده نتایج خوبی داشته که اکنون هم مردم در سراسر ایران و هم تهیه‌کنندگان آن را حس می‌کنند.

نمایش فیلم‌های سینمایی همزمان با تهران در بیشتر شهرستان‌های ایران سیاست‌های موفقی در جذب مخاطب بوده است. همچنین پرداخت یارانه تهیه کپی فیلم و حمایت از تبلیغات تلویزیونی در مراکز استان‌ها اکنون به خوبی نشان داده است که چنانچه یارانه‌ها به شکل هدفمند و با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح اعمال شود، نتایج آشکاری بر توسعه و اقتصاد سینما خواهند داشت.

وی افزود: فاز دوم حمایت‌های معاونت سینمایی در جهت پرداخت یارانه به مخاطب از طریق طراحی جدید سینماکارت بی‌شک می‌تواند گروه‌های مختلف مخاطب را برای حمایت از تولیدات داخلی سینمای ارزشمند و متعالی ایران به وجود آورد.