مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به این که در مجاورت سینما فرهنگ امکان احداث مجتمعی سینمایی وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۲۰هزار متر مربع فضا برای ایجاد سالن‌های سینما و تئاتر در ایستگاه‌های مترو وجود دارد که برای احداث این سالن‌ها نیاز به حمایت دولت و شهرداری تهران داریم.

محسن‌هاشمی‌مدیرعامل شرکت مترو تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری سما با بیان این مطلب اظهار کرد: در هنگام ساخت ایستگاه‌های مترو فضاهایی زیر خیابان‌ها ایجاد می‌شود که می‌توانند برای احداث سالن‌های سینما و تئاتر مورد استفاده قرار گیرد. وی افزود: در قسمت شرقی خط ۲ مترو تهران در ایستگاه‌های امام حسین (ع)، شهید مدنی، سبلان، نظام آباد، گلبرگ و سرسبز مجموعا امکان احداث ۶ سالن سینما یا تئاتر وجود دارد که امیدواریم با اختصاص بودجه مناسب برای احداث این سالن‌ها در آینده نزدیک شاهد شکل‌گیری مجتمع‌های سینمایی در مترو باشیم. هاشمی‌تصریح کرد: همچنین در مجاورت سینما فرهنگ امکان احداث مجتمعی سینمایی وجود دارد که در صورت احداث این مجتمع می‌توان از یک کانال این مجتمع را به ایستگاه قلهک متصل کرد تا تماشاگران مستقیم و راحت وارد مترو شوند و بتوانند از مترو برای تردد خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطر نشان کرد: همچنین امکان احداث سالن‌های سینما و تئاتر و فضاهای فرهنگی در ۶ ایستگاه از توسعه شمالی خط یک وجود دارد که در ایستگاه صدر می‌توان یک پارکینگ سینما احداث کرد تا در طی روز مسافران مترو اقدام به پارک خودروی خود کرده و عصرها نیز تماشاگران سینما بتوانند از پارکینگ استفاده کنند. وی در ادامه با بیان اینکه در مورد امکان احداث سالن‌های سینما و تئاتر با وزارت ارشاد و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مکاتباتی صورت گرفته و جزئیات این طرح مطرح شده است، گفت: مترو تهران بودجه‌ای برای احداث این سالن‌ها در اختیار ندارد و نمی‌تواند بودجه توسعه مترو را صرف ایجاد فضاهای فرهنگی کند، اما این فضاها را می‌توانیم بدون توجه به بحث درآمدزایی در اختیار دولت و شهرداری قرار دهیم تا برای توسعه فضاهای فرهنگی شهر مورد استفاده قرار گیرد.