اگر دولت روند بودجه‌‏نویسی سال ۸۳ و ۸۴ را دنبال می‌‏کرد، امروز تورم تک‌‏رقمی می‌‏شد. غلامرضا مصباحی مقدم، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، به موضوع کسری بودجه‌‏های دولت اشاره کرد و گفت: اگر دولت ۷‌هزار میلیارد تومان بدهی خود به بانک‌‏ها را بپردازد و همچنین ۸‌هزار میلیارد تومان به کفایت سرمایه بانک‌‏های دولتی اختصاص دهد، کسری بودجه پنهانی خواهد داشت که مزید بر کسری بودجه بالفعل ناشی از مطالبات آموزش‌وپرورش می‌‏شود.

وی با بیان اینکه هنوز برای تامین کسری بودجه آموزش و پرورش چیزی از دولت نشنیدیم، گفت: همه نمایندگان از بالا بودن نرخ تورم ناراضی هستند؛ اما وقتی بودجه‌‏ای را تصویب کردند که اتکای آن به نفت بود، باید پیش‌‏بینی افزایش نرخ تورم را می‌‏کردند. مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: نمی‌‏توان تنها دولت را ملامت کرد. نمایندگانی که خود بودجه را تصویب کردند نیز باید ملامت شوند. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به بودجه تنظیمی دولت در سال ۸۳ و ۸۴ اشاره کرد و گفت: اگر روندی که برای بودجه سال ۸۳ و ۸۴ دنبال شد را تعقیب می‌‏کردیم، امروز نرخ تورم تک رقمی بود.

وی تورم فعلی را نتیجه سیاست‌‏های دولت در بودجه جاری توصیف کرد و ابراز کرد: تورم فعلی نتیجه بودجه پیشنهادی دولت و نیز متمم‌‏هایی است که ارائه کرده است. لذا دولت باید در بودجه جدید سیاست انقباضی را دنبال کرده و با رعایت انضباط مالی از بروز کسری بودجه و تورم حاصل از آن جلوگیری کند.