خواسته خاتمی اختیارات بیشتر است

دبیر کل جنبش مسلمانان مبارز با بیان اینکه تشکل متبوعش در انتخابات آینده شرکت خواهدکرد، گفت: مردم به دلیل سرخوردگی از دوران اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم به احمدی‌‏نژاد رای دادند. حبیب‌‏الله پیمان در گفت‌‏وگو با ایلنا با ارزیابی وضعیت سیاسی جامعه، افزود: شرایط جامعه نشان از تشدید برخی بحران‌‏ها به خصوص از لحاظ اقتصادی و اجتماعی دارد. وی با بیان اینکه مردم خواهان‌رهایی از گرفتاری هستند، به پیش شرط‌‏های خاتمی برای انتخابات آینده اشاره کرد و آن را ناشی از خواست خاتمی برای اختیارات بیشتر رییس‌‏جمهور ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه به دلیل فقدان یک گفت‌‏وگوی موثر بین نیروهای اجتماعی، برنامه‌‏ای مدون برای ارائه به جامعه با هدف تغییرات مسالمت‌‏آمیز مشاهده نمی‌‏شود.

دبیرکل جنبش مسلمانان مبارز تاکید کرد: نیروهایی که می‌‏توانند در انتخابات به ایفای نقش بپردازند و شانس این را دارند که به درون قدرت بروند، توانایی تغییرات مورد نظر مردم را ندارند. وی با اشاره به رویکرد مردم به انتخابات، گفت: تجربه نشان داده است هنگامی‌‏که مردم از وضعیت موجود خسته شدند، به گزینه دیگری روی می‌‏آورند؛ مانند انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته که مردم به دلیل سرخوردگی از دوران اصلاحات، به احمدی‌‏نژاد رای دادند.

پیمان همچنین درباره نحوه حضور جنبش مسلمانان مبارز در انتخابات آتی توضیح داد: اگر چه همراه با شورای فعالان ملی- مذهبی در انتخابات آینده موضع‌‏گیری‌‏هایی خواهیم داشت ولی به صورت مستقل نیز نظرات خود را اعلام خواهیم کرد. اصل بر شرکت فعال در صحنه انتخابات است زیرا معتقدیم از این فضا می‌‏توان برای ارتباط بیشتر با اقشار مختلف استفاده و مردم را با واقعیات جامعه آگاه کرد.