عضو دفتر سیاسی جبهه مشارکت ایران اسلامی گفت: خاتمی در صورت ورود به عرصه انتخابات، اکثریت قابل قبولی از آرا را به خود اختصاص خواهد داد و تصور می‌کنیم فاصله بین او و رقبایش به حدی بالا ‌برود که بتوان انتظار آرای سال ۷۶ یا بیشتر از آن را داشت. به گزارش ایسنا، مصطفی درایتی افزود: خاتمی ابهامات خود را بیان کرده و یکی از ابهامات او این است که در صورت ورود به انتخابات و پیروزی بتواند انتظارات مردم را برآورده کند و موانعی که در گذشته با آن روبه‌رو بود ـ به عنوان کسی که اکثریت رای مردم را دارد ـ از سر راهش برداشته شود؛ چراکه وجود آن موانع و مشکلات مردم را افزایش خواهد داد.

وی درباره برنامه خاتمی درانتخابات آینده تصریح کرد: اگر وی تصمیم بر آمدن داشته باشد، یقینا با برنامه خواهد آمد. وی درباره توانایی حل مشکلات مردم توسط این کاندیدای احتمالی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: مسائل را نباید صفر و صدی ببینیم و حل ۵۰‌درصد از مشکلات مردم در شرایط کنونی نیزغنیمت و از به عقب برگشتن بهتر است. مشاور رییس‌جمهور در دولت گذشته با اشاره به نتایج حضور بدون برنامه در عرصه تاکید کرد که اصلاح‌طلبان با سابقه‌ای که در حاکمیت دارند، هیچ‌گاه بدون برنامه وارد عرصه نخواهند شد.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان هنوز در مرحله اول قرار دارند و در آماده کردن شرایط برای ورود کاندیدای مورد نظر خود هستند، البته وضعیت کشور به گونه‌ای نیست که نتوان برای آن برنامه بست، بلکه اجرای آن سخت است و برگرداندن کشور به وضعیت گذشته زمان زیادی می‌طلبد، اما حق مردم است که زندگی بهتری داشته باشند، بنابراین بنا به گفته خود مردم، خاتمی می‌تواند در این زمینه موفق باشد.