پشت صحنه - ۶ آبان ۸۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شایعه تغییر معاون سینمایی خود را تکذیب کرد. وی گفت: این که قرار است آقای برازش یا فرد دیگری به جای «محمدرضا جعفری‌جلوه» معاون امور سینمایی شود، شایعه است و در این معاونت نه تغییراتی به وجود آمده و نه خواهد آمد. صفارهرندی در این نشست، درخصوص دیدار کارگردانان سینما با رییس جمهور نیز موضع‌ خود را اعلام کرد و گفت: نفس برپایی این دیدار به گونه‌ای بود که کارگردانان سینما بتوانند بدون واسطه با رییس جمهور دیدار داشته باشند، مشکلات را مطرح کنند و راحت حرف بزنند.

مسوول توزیع و نمایش اداره کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت ارشاد اکران فلیم‌های دارای پروانه نمایش مانند «آتشکار» و «یک شب» را در گروه اکران فیلم‌های فرهنگی بدون مانع اعلام کرد.

فیلمبردار باسابقه سینمای ایران چندی است ایران را به مقصد کانادا ترک کرده و قصد دارد در صورت فراهم شدن شرایط در این کشور مستقر شود. به گزارش مهر، فرهاد صبا چند هفته‌ای است ایران را ترک کرده تا در صورت فراهم شدن امکان در کانادا مستقر شود. وی پس از کارگردانی نخستین فیلم خود «عروسک فرنگی» در سال ۱۳۸۴ فقط «گاهی واقعی» رامین لباسچی را فیلمبرداری کرد. البته صحبت‌هایی در مورد تولید دومین فیلم سینمایی او نیز به میان آمد که به نتیجه نرسید. صبا با عباس کیارستمی و ناصر تقوایی همکاری کرده و مدیر فیلمبرداری «خانه دوست کجاست؟» و «کاغذ بی‌خط» و فیلمبردار «زیر درختان زیتون» بوده است.

فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله» بنا به درخواست وسیع مخاطبان تلویزیونی چهارشنبه از شبکه دو سیما پخش می‌شود. روابط عمومی شبکه دو سیما اعلام کرد، فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و پسر خاله» بنا به درخواست وسیع مخاطبان تلویزیونی روز چهارشنبه (۸ آبان)، ساعت ۲۳:۴۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. بنابر این گزارش، فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله» که در سال ۱۳۷۳ ساخته شد، از فیلم‌های شاخص و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای کودک و نوجوان محسوب می‌شود که در سال مذکور رکورد فروش این گونه فیلم‌ها را شکست.