حراج آثار هنرمندان معاصر ایرانی و عرب در «ساتبی» لندن با درخشش چشمگیر آثار هنرمندان ایرانی همراه بود.

حراجی «ساتبی» که پنج‌شنبه (۲۳ اکتبر) برگزار شد، نخستین حراجی بود که منحصرا به آثار هنرمندان معاصر خاورمیانه اختصاص داشت و ۷۷ اثر هنرمندان ایرانی تقریبا همگی براساس قیمت‌های پیش‌بینی شده به فروش رفتند. در میان آثار هنرمندان ایرانی، تابلوی «ستایش مهتاب» اثر «محمد احصایی» به قیمت ۳۱۳‌هزار و ۲۵۰ دلار به فروش رفت و بالاتر از دیگر آثار هنرمندان معاصر ایران ایستاد. پس از آن، تابلوی «طفل و شاعر پیر» اثر «فرهاد مشیری» قرار گرفت که با رقم ۲۷۷‌هزار و ۲۵۰ دلار فروخته شد.

یکی از عکس‌های مجموعه «برف سفید» اثر «عباس کیارستمی»، فیلمساز و هنرمند سرشناس ایرانی به قیمت ۶۱‌هزار و ۲۵۰ دلار در حراجی «ساتبی» به فروش رفت.

در حراجی روز پنج‌شنبه همچنین آثاری از «رویا اخوان»، «قاسم حاجی‌زاده» و «میترا تبریزیان» نیز به قیمت‌های بالایی به‌فروش رفتند. به گزارش خبرگزاری رویترز، قرار است پنج‌شنبه هفته جاری (۳۰ اکتبر) در دبی، حراج «کریستی» بزرگ‌ترین فروش آثار هنری خود طی چند دهه‌ اخیر را از آثار هنرمندانی از ایران، سوریه، عراق، مصر، لبنان، الجزایر و امارات برگزار کند.

درمیان آثاری که در حراجی «کریستی» به مزایده گذاشته می‌شوند می‌توان به «بستر قرمز» اثر «فرهاد مشیری» اشاره کرد که بین ۱۵۰‌هزار تا ۱۸۰‌هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.