پشت صحنه - ۱ آبان ۸۷

محمد مهدی عسگرپور، مدیر عامل خانه سینما در نشست شب گذشته سینماگران با رییس‌جمهور، از ایشان خواست تا اجازه بدهد جواد شمقدری مشاور هنری رییس‌جمهور به فیلمسازی خود بپردازد.

عسگر پور در این دیدار خطاب به دکتر احمدی‌نژادگفت: آقای شمقدری از فیلمسازان خوب سینمای ایران هستند و فیلم‌های بسیار تاثیرگذار و خوبی ساخته‌اند، اگر در دور دوم شما رییس‌جمهور شدید اجازه بدهید که ایشان به فیلمسازی خود ادامه بدهد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد، شامگاه روز یکشنبه در نشست صمیمی با جمعی از کارگردانان سینمای کشور که چهار ساعت به طول انجامید، در جریان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادهای تعدادی از کارگردانان سینمای ایران قرار گرفت.

البته در این نشست بسیاری از سینماگران هم حضور نداشتند.

پایگاه اطلاع‌رسانی هیات اسلامی هنرمندان با انتشار مطلبی از پخش فیلم پشت صحنه آواز گنجشک‌ها انتقاد کرد.

این پایگاه اطلاع‌رسانی با اشاره به نمایش یک فیلم مستند ۵۲ دقیقه ای از پشت صحنه «آواز گنجشک‌ها» از تلویزیون جمهوری اسلامی نوشت: این در حالی است که از اکران این فیلم تازه مجیدی زمان زیادی نگذشته است و قطعا پخش این مستند تبلیغ خوبی برای فروش بیشتر این فیلم خواهد بود.

در ادامه این مطلب آمده است :در حالی که انتقادها به مسوولان فرهنگی درباره برخورد تبعیض‌آمیز با فیلمسازان و اعطای کمک‌های دولتی به تعداد خاصی از فیلمسازان همچنان مطرح است، چنین اقداماتی با واکنش منفی اهالی سینما مواجه شده و تاثیر خوبی در افکار عمومی نیز نخواهد گذاشت.

گفتنی است جواد شمقدری و علیرضا سجاد پور از اعضای هیات اسلامی هنرمندان، در سال‌های اخیر از مخالفان سرسخت مجید مجیدی بوده‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی هیات اسلامی هنرمندان نوشت: برخی منابع خبری و سایت‌های اینترنتی اعلام کردند تصاویر دو بازیگر سینمای ایران در سطح وسیع از طریق بلوتوث‌های تلفن همراه در میان جوانان و حتی نوجوانان منتشر شده است.

هنر نیوز که بر اساس گفته‌های مسوولان هیات اسلامی هنرمندان، بازتاب‌دهنده اندیشه‌های این تشکل موثر هنری است، در ادامه مطلب خود افزود: از آنجا که هیچ تدبیر موثری برای برخورد با انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی اشخاص مشهور به ویژه بازیگران سینما و ورزشکاران از سوی مسوولان فرهنگی اندیشیده نشده است، این عمل غیراخلاقی همچنان در جامعه رواج یافته و متاسفانه کم‌کم به یک امر عادی بدل شده است.