منوچهر محمدی گفت: اگر انجمن بازیگران به افزایش غیرمنطقی دستمزدها عکس‌العمل نشان ندهد، شورای‌عالی تهیه‌کنندگان راسا وارد میدان می‌شود.

او در ادامه نکته مهم و اصلی این جلسه را افزایش بی‌رویه دستمزدها در سینما دانست و افزود: با توجه به شکایات و اعتراضاتی که در این جلسه از سوی جمعی از تهیه‌کنندگان و به ویژه درباره دستمزدهای غیرکارشناسی و غیرمنطقی در حوزه بازیگری مطرح شد، تهیه‌کنندگان حاضر در این جلسه به صورت متفق‌القول این افزایش دستمزدها یا تقاضاهای غیرمنطقی دستمزد بالا را در نهایت فراتر از حد و توان سینمای ملی دانستند و به اثرات منفی و مخربی که این مساله در بلندمدت بر حیات سینمای کشور بر جای خواهد گذاشت، تاکید کردند.

محمدی همچنین عنوان کرد: طبیعتا برای صنعت سینمای ملی که باید توازن دو عرصه اقتصاد و فرهنگ را با درایت و عقلانیت و محاسبه تمام جوانب اداره کند، افزایش‌ بی‌رویه دستمزدها منجر به کاهش ارزش‌های ذاتی بخش اندیشه و فکر در سینما می‌شود. او در عین‌حال گفت: در صورت افزایش غیرمنطقی دستمزد بازیگران، تهیه‌کننده ناچار خواهد شد که برآورد منطقی توزیع هزینه‌های یک فیلم را در بخش‌های مختلف فیلمنامه، کارگردانی، موسیقی، تدوین،‌ طراحی صحنه و هزینه‌های اجرایی تولید و همچنین بخش فناوری و کیفیت فنی تولید فدای دستمزد چند چهره یا بازیگر کند که این مساله به هیچ عنوان در میان‌مدت و بلندمدت به نفع سینمای ایران نخواهد بود. سخنگوی این شورا در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ایسنا گفت: در جلسه شب گذشته، شورای‌عالی تهیه‌کنندگان مصوب کرد که خیلی سریع از طریق سازوکارهای صنفی و به ویژه ارائه اخطاری جدی به انجمن بازیگران مبنی‌بر تنظیم یا حداقل منطقی‌کردن دستمزدها وارد عمل شود. محمدی ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد در صورت عدم همکاری یا عدم همراهی انجمن بازیگران، شورای‌عالی تهیه‌کنندگان راسا وارد عمل شود.