اکران هم‌زمان فیلم‌ها در استان‌های مختلف کشور درحالی از تیر ماه سال جاری آغاز شده است که در این ماه شاهد رشد فروش سینماهای شهرستان‌ها نسبت به تیر ماه سال گذشته بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی موسسه سینما شهر گزارش داد: «با بررسی و مقایسه فروش سینماهای کشور در تیر ماه سال ۸۶ وضعیت اقتصادی سینمای شهرستان‌ها بهبود یافته است.

طرح جامع اکران هم‌زمان فیلم از ابتدای تیر ماه سال جاری در استان‌های اردبیل، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد آغاز شد. بر اساس این گزارش، با توجه به طرح اکران هم‌زمان فیلم، سینماهای استان «فارس» تیر ماه سال جاری رتبه نخست افزایش جذب مخاطب را به خود اختصاص دادند. سینماهای این استان تیر ماه سال ۸۶ نزدیک به ۳۱‌میلیون تومان فروخته‌اند، به طوری که فروش سینماهای این استان تیر ماه سال جاری بیش از ۹۳‌میلیون تومان بوده است. در استان‌های دیگر کشور نیز متناسب با تعداد سینمای فعال و سینماهای بازسازی شده‌ای که در هر شهرستان وجود دارد، افزایش فروش دیده می‌شود. به طوری که مجموع فروش سینماهای شهرستان‌ها، تیر ماه سال ۸۶ نزدیک به ۳۳۱‌میلیون تومان بوده است، درحالی‌که در تیرماه سال‌جاری سینماهای شهرستان‌ها موفق شده‌اند در مجموع بیش از ۸۶۰‌میلیون تومان بفروشند. سینماهای تهران هم تیر ماه سال جاری حدود یک‌میلیارد و ۱۵۷‌میلیون تومان فروخته‌اند که با مقایسه فروش سینماهای شهرستان‌ها و سینماهای تهران در تیر ماه سال جاری و تطابق آن با تیر ماه سال گذشته، به این نتیجه می‌رسیم که اکران هم‌زمان فیلم‌ها علاوه بر بهبود اقتصاد سینما، باعث شده است تا فروش سینماهای شهرستان‌ها با رشد قابل توجهی، به فروش سینماهای تهران نزدیک شود.