دنیای اقتصاد - به گفته سید محمد جهرمی، هنوز هیچ نشانه‌ای از باز شدن این قفل‌ها دیده نمی‌شود، اما امیدوارم این قفل‌ها هرچه زودتر با درایت باز شوند. جهرمی، مهمترین مخالف مظاهری، رییس کل برکنار شده بانک مرکزی به دلیل سیاست‌های انقباضی بود. ابراز نارضایتی مجدد جهرمی:

از باز شدن قفل‌های بانک مرکزی خبری نیست

در حالی که یک هفته از معارفه محمود بهمنی رییس کل جدید بانک مرکزی می‌‌‌‌گذرد، به نظر می‌‌‌‌رسد هنوز وزیر کار که یکی از منتقدان اصلی مظاهری رییس کل سابق بود، همچنان از روند تحولات در عرصه پولی و بانکی کشور راضی نشده است؛ چرا که جهرمی‌‌‌‌‌‌‌‌دیروز اعلام کرد: هنوز هیچ نشانه‌ای از بازشدن این قفل‌ها دیده نمی‌‌‌‌شود، اما امیدوارم این قفل‌ها هرچه زودتر با درایت باز شوند.

به گزارش روابط عمومی ‌‌‌‌وزارت کار و امور اجتماعی، سید محمد جهرمی ‌‌‌‌که در حاشیه بازدید از پروژه میان‌گذر دریاچه ارومیه با خبرنگاران سخن می‌‌‌‌گفت، با بیان این مطلب افزود: اگر مشکلات بانکی و اختصاص اعتبار برای ایجاد اشتغال در بنگاه‌ها حل شود می‌توان به کاهش نرخ بیکاری به ۴/۸ درصد نزدیک شد.

وی با اشاره به اینکه در یک هفته آینده نرخ بیکاری۶ ماهه نخست امسال اعلام خواهد شد، گفت: این نرخ در بهار امسال حدود ۶/۹ درصد بود و با این نرخ حدود ۲ میلیون و۲۰۰ هزار نفر از مردم فعال کشور بیکار بوده‌اند.

جهرمی ‌‌‌‌ادامه داد: سال گذشته یکی از سال‌های موفق در زمینه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور بود که امیدواریم روند کاهش نرخ بیکاری در کشور حفظ شده و تقویت شود.

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام بنگاه‌های اقتصادی را اولویت برنامه‌های این بنگاه‌ها در کشور عنوان کرد و افزود: در کنار این امر، اختصاص سرمایه در گردش به بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد بنگاه‌های جدید را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

جهرمی ‌‌‌‌‌‌‌استان‌های موفق در زمینه بنگاه‌های اقتصادی را در اولویت ارائه تسهیلات اعلام کرد و گفت: سعی می‌‌‌‌کنیم عدالت در این زمینه رعایت شود.