دشمنان برای انتخابات ریاست‌جمهوری برنامه دارند

دبیر شورای نگهبان گفت: دشمنان می‌خواهند با بزرگنمایی مشکلات اقتصادی، مردم را به ناامیدی بکشانند، آنها را از نظام جدا و چنین القا کنند که نظام و حکومت اسلامی بیش از این توان ندارد که جامعه را اداره و رفاه مردم را تامین نماید. به گزارش ایرنا، آیت‌ا... احمد جنتی که در همایش مسوولان ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور ویژه برگزاری سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، تورم را یکی از مشکلات امروز جامعه دانست و گفت: عده‌ای وقتی می‌بینند تورم وجود دارد، همین را بهانه می‌کنند چون تمامی اقشار مختلف مردم با این مساله سر و کار دارند و از این مساله بهره‌برداری می‌کنند تا بدین وسیله در میان مردم یارگیری کنند و کاری می‌کنند که مردم باور کنند که باید وضعیت تغییر کند و حتی در اصل نظام دگرگونی به‌وجود آید. دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: باید بررسی کارشناسی انجام شود که در این میدان چه باید کرد تا در مقابل اینها تسلیم نشویم.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه مشکلات نباید ما را از پای درآورد، گفت: ‌هیچ کس در مساله تورم معاف نیست، نباید آن را به گردن دولت انداخت، همه مسوولند، اعم از صنعتگران، ‌تجار، ‌دانشگاهیان ‌و همه قشرها ،‌هر کدام باید قدمی بردارند تا مشکلات حل شود. جنتی ادامه داد: باید برخی مسائل را تحمل کرد، چون مثل یک بیماری می‌ماند که باید دوره آن را تحمل کرد، دوره‌اش که تمام شد بیمار خوب می‌شود، نمی‌توان در آن دوره اقدام عاجل انجام داد. دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه اگر حمایت خدا نبود همه چیز ما از دستمان رفته بود گفت:‌ قدرت‌های بیگانه رو به زوالند و ظلم پایدار نیست، منتهی ظلم مهلت دارد و خدا به ظالم مهلت می‌دهد.

توصیه‌های انتخاباتی جنتی

دبیر شورای نگهبان که بالاترین مرجع نظارت بر انتخابات نیز محسوب می‌شود، در این مراسم همچنین به انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نیز پرداخت. وی با تاکید بر این که «مردم باید در انتخابات ریاست‌جمهوری هوشیار باشند» افزود: مردم باید کسی را سر کار بیاورند که با «اصول» انقلاب اسلامی همراه باشد.

جنتی با بیان این که دشمن حرکت‌های جدی را درباره انتخابات ریاست‌جمهوری برای ضربه زدن به انقلاب آغاز کرده است، گفت: اگر آنها نتواستند با انقلاب اسلامی مقابله کنند در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش می‌کنند کسی را بر سرکار بیاورند که با اصول انقلاب در باطن همراه نباشد، ولو تظاهر کند،بنابراین مردم باید هوشیار باشند.

نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که اکثریت قاطع مردم امام را قبول دارند، گفت: باید مشخص کرد اصول و شاخص‌هایی که در حرکت امام نشان داده شده چیست و باید در حوزه نفوذ خود به این مسائل توجه داشت. وی به برخی شاخصه‌های یک رییس‌جمهور اشاره کرد و گفت: هر کس مسوولیتی بر عهده می‌گیرد باید این شاخصه‌ها را نه با زبان بلکه با عمل خود نشان دهد.

جنتی پذیرش ولایت فقیه را یکی از این شاخصه‌ها برشمرد و گفت: هر کس در هر پستی باشد باید ولایت فقیه را قبول داشته باشد، عدم پذیرش ولایت فقیه به انقلاب ضربه می‌زند حال اگر مسوولیت بالاتری باشد ضربه سنگین‌تر است و اگر پست پایین‌تر باشد، کمتر است. دبیر شورای نگهبان افزود: کسی که مسوولیتی می‌پذیرد باید طرفدار مستضعفین باشد و همان طور که امام راحل مردمی بود او نیز در عمل مردمی باشد. وی اضافه کرد: رییس‌جمهور باید ضد ظلم‌وضد سلطه باشد، زیرا دشمنان تلاش می‌کنند با نظام اسلامی سازش‌کاری کنند، ما باید با هوشیاری از آن پرهیز کنیم.

تهاجم فرهنگی هنرمندان و فیلمسازان

دبیر شورای نگهبان با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: ببینید چگونه این نظام را از همه جهت بمباران می‌کنند، اما این نظام و انقلاب شکست نمی‌خورد و همچنان باقی مانده و تهدیدها در او اثر نمی‌کند.

جنتی خاطرنشان کرد: اینکه اکنون به اسلام، تشیع، ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و شخصیت‌های انقلاب و اسلام حمله می‌شود و حتی امام را زیر سوال می‌برند «معرکه» است. البته وقتی پیامبر را زیر سوال می‌برند، معلوم است که امام را نیز زیر سوال می‌برند. دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اینها به شکل‌های صدایی،‌ سیمایی و انواع مختلف برای به زانو در آوردن این نظام و مملکت تلاش می‌کنند، اما این حکومت پابرجا مانده است. کدام حکومت را سراغ دارید که این همه به او تهاجم شود، اما پابرجا بماند.

جنتی در سخنان خود پس از مدت‌ها بحث تهاجم فرهنگی را پیش کشید و خاطرنشان کرد: هنرمندان، فیلمسازان و رسانه‌های مختلف به نظام جمهوری اسلامی تهاجم می‌کنند و برخی دولت‌ها تمام امکاناتشان را علیه ایران به کار گرفته اند چون از نظام جمهوری اسلامی احساس خطر می‌کنند و مردم دنیا نیز در حال بیدار شدن هستند و نظام جمهوری اسلامی مایه بیداری آنها است.

دبیر شورای نگهبان گفت: باید با دوستانمان در دولت خصوصی صحبت کنیم که مسائل را جدی بگیرند. ما مشکلاتی داخلی داریم که عده‌ای می‌خواهند از این مشکلات سوء استفاده کنند. ما مشکلات گوناگون اقتصادی و فرهنگی و سیاسی داریم و دشمنان می‌خواهند آنها را بزرگتر نمایش دهند و مردم را به ناامیدی بکشانند و توی دل مردم را خالی و مردم را از مسوولان نظام جدا کنند. وی تاکید کرد: اینجا است که مسوولان باید احساس وظیفه کنند. برای مردم توضیح دهند که در چه وضعیتی قرار داریم و چه کارهایی انجام می‌دهیم، چه توانی داریم و چه مشکلاتی نیز پیش رو داریم.