رییس سازمان بازرسی کل کشور از قوه قضاییه خواست دادگاه عباس پالیزدار به صورت علنی برگزار شود و اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد. به گزارش ایلنا، مصطفی پورمحمدی در اولین نشست مطبوعاتی پس از تصدی ریاست سازمان بازرسی کل کشور، در پاسخ به اینکه شنیده شده است که برخی اسناد توسط پالیزدار از سازمان خارج شده بود، آیا سازمان بازرسی کل کشور برای بازگرداندن این اسناد اقدامی کرده است؟ گفت: پالیزدار در راستای طرح تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضاییه، مامور شده بود که در همین رابطه، پرونده‌‏هایی را از سازمان بازرسی کل کشور مطالبه کرد که بخشی از این پرونده‌‏ها تا زمان دستگیری در اختیارش قرار داشت، اما پس از آن، توسط دادسرا اخذ و مسترد شده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا خارج کردن اسناد از سازمان بازرسی کل کشور مجاز بوده یا خیر؟ تصریح کرد: به نظرم مجاز نبوده و هرکس و از هر مرجع قانونی که می‌‏خواهد به بررسی بپردازد، باید این بازرسی تحت نظر سازمان و در درون سازمان انجام گیرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه پالیزدار در خارج کردن یک سری از پرونده‌‏ها در خارج از صلاحیت تحقیق و تفحص عمل کرده و باید پاسخگو باشد، افزود: تمام افشاگری‌‏های پالیزدار براساس اطلاعات سازمان بازرسی نبود و او، اطلاعات را از منابع دیگر کسب کرده است. وی ادامه داد: برخی از مطالبی که پالیزدار در افشاگری خود اعلام کرد، گزارشاتی بود که به سازمان بررسی آمد و این سازمان پس از بررسی متوجه خلاف واقع بودن آنها شد، اما پالیزدار تنها به این گزارشات اکتفا کرده بود. پورمحمدی با بیان اینکه در گزارشات پالیزدار بزرگنمایی شده بود، گفت: در نفس گزارش، انحراف صورت گرفته و تنها دو یا سه گزارش صحت داشت، اما سوءاستفاده در آن نبوده است. رییس سازمان بازرسی کل کشور ضمن درخواست از دستگاه قضایی برای به اجرا رساندن هر چه زودتر این پرونده، تصریح کرد: البته نسبت به آن مطالب به اصطلاح افشاگری، برخی افراد و مراکز تحریک‌کننده و تشویق‌کننده نیز وجود دارند که از مرجع قضایی خواستیم روی این موضوعات کار کنند.وزیر سابق کشور در بخش دیگری از نشست مطبوعاتی خود، با بیان این که «برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری حریص نیستم» خبر دعوت برخی از گروه‌‏ها، برای حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد و گفت: اینکه برخی یا گروه‌‏هایی، خواستار حضورم در انتخابات شده‌‏اند، صحت دارد، اما در حال حاضر دغدغه اصلی من انجام ماموریت فعلی، انجام وظیفه و رفع نقیص و کاستی در بخش نظارت است.

وی ادامه داد: البته همانند مردم دغدغه عمومی دارم و می‌‏خواهم نهاد ریاست‌‏جمهوری تقویت شود، در جایگاه واقعی قرار گیرد، از ظرفیت‌‏های ملی به خوبی استفاده شود و فضای انتخابات فضای شعاری و هیجانی و احساسی نباشد و عقلانیت بر آن حاکم شود تا در این فضا، مردم بتوانند منافع خود را بهتر تشخیص دهند.