دنیای اقتصاد- رییس مجلس، ریاست فراکسیون اصولگرایان را نیز عهده‌دار شد تا نقش‌های مهم و کلیدی آقای رییس در مجلس هشتم تکمیل شود و مقدمات حضور وی در انتخابات ریاست‌جمهوری یکی پس از دیگری فراهم شود. روز گذشته بدون آنکه هیاهوی رسانه‌ای هم در این باره ایجاد شود، یک عضو فراکسیون اصولگرایان اعلا م کرد که علی لاریجانی به عنوان رییس، با هنر و شهاب‌الدین صدر به عنوان نواب رییس در جلسه فراکسیون اصولگرایان انتخاب شدند. به این ترتیب نواب رییس‌ مجلس در رقابت با رییس مهم‌ترین جایگاه فراکسیون اصولگرایان را نیز به لاریجانی سپردند تا همه شرایط برای برجسته کردن نقش وی ایجاد شود. این اولین بار است که ریاست مجلس، ریاست فراکسیون اکثریت را نیز به عهده می‌گیرد. چرا که معمولا روسا از پذیرفتن این مسوولیت به دلایل مشغله کاری پرهیز داشتند، اما لاریجانی نه تنها پرهیز نکرد، بلکه در سال منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری دهم ریاست فراکسیونی را پذیرفت که بی‌شک در آرایش نیروهای سیاسی اصولگرا برای این انتخابات تاثیرگذار خواهد بود. در این میان، اما کنار رفتن باهنر از عرصه‌های کلیدی مجلس نیز خود نکته جالب توجه دیگری در انتخابات اخیر فراکسیون اکثریت به شمار می‌رود. مرد شماره یک مجلس هفتم و ذی‌نفوذ در مجلس هشتم پس از آنکه جایگاه هیات‌رییسه را ترک کرد و به جمع نمایندگان در صحن پیوست، ریاست فراکسیون اصولگرایان را نیز به لاریجانی، کاندیدای متبوع جریان راست سنتی در انتخابات نهم ریاست‌جمهوری سپرد تا در پشت پرده تلاش‌های خود را برای قوام نقش لاریجانی ایفا کند.

از سوی دیگر، نمایندگان اکثریت با این انتخاب خود نشان دادند که به‌رغم انتقادهای طیف توکلی در مجلس نسبت به عملکرد هیات‌رییسه و ریاست آن به ویژه در بحث حمایت کلی از دولت، باز هم ریاست فعلی را برای سکان‌داری اصولگرایان که بخشی از آنها نیز حامیان دولت هستند، ترجیح می‌دهند تا از پس از این انتخاب به هدف نهایی خود دست یابند.

براین اساس بر مبنای انتخابات روز گذشته فراکسیون اصولگرایان اسدا... بادامچیان به عنوان کارپرداز، ابوترابی به عنوان مخبر و میرتاج‌الدینی و زارعی و ساعدی به عنوان منشیان فراکسیون برگزیده شدند.