پاسخ موسویان به توکلی: حلالت نمودم

دنیای اقتصاد - حسین موسویان در پاسخ به عذرخواهی توکلی طی نامه‌ای از مشهد مقدس خطاب به وی نوشت که در جوار مرقد جد اطهر خود او را حلال کرده و طلب‌مغفرت کرده است.در واکنشی دیگر، دفتر رییس‌جمهور با اشاره به اینکه توکلی نباید اشتباهات گذشته خود را به رییس‌جمهور نسبت دهد از وی خواسته است تا بابت غفلت دوباره‌اش یک‌بار دیگر استغفار کند. همزمان با بخشش موسویان

دفتر رییس‌جمهور: آقای توکلی! بار دیگر استغفار کنید

دنیای اقتصاد- در شرایطی که روز گذشته سیدحسین موسویان مذاکره کننده سابق هسته‌ای در پاسخ به نامه حلالیت‌طلبی احمد توکلی اعلام کرد وی را بخشیده است، دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به بخش‌هایی از بیانیه حلالیت‌خواهی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، با صدور نامه‌ای خطاب به توکلی وی را به خاطر انتشار اخبار کذب به استغفار مجدد فراخواند. به گزارش پایگاه خبری «الف» متن کامل نامه موسویان که از مشهد خطاب به توکلی ارسال شده، به شرح زیر است:

وَ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَیِّ الْقَیُّومِ وَ قَدْ خَابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْمًا (آیه ۱۱۱ سوره طه) و (در قیامت) بزرگان عالم در پیشگاه خدای حی توانا ذلیل و خاضعند و در آن روز هرکه بار ظلم و ستم به دوش دارد، سخت زبون و زیان کار است.

جناب آقای احمد توکلی، نماینده محترم و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی! با سلام. از بیانیه مورخ ۲۵/۶/۸۷ جنابعالی مطلع شدم. اینجانب از ابتدای ماجرای بازداشت تا کنون موضوع را به خدای متعال واگذار نموده و به خاطر مصالح و منافع نظام و کشور سکوت کرده و بنایم همچنان بر سکوت است. اطمینان دارم که جنابعالی پس از ماه‌های متمادی مطالعه اسناد این پرونده و گفت‌وگو با مقامات ذی‌ربط، اکنون به راز سکوت اینجانب پی برده‌اید. در شرایط فعلی که ارزان‌ترین کالا «آبروی مومن» است، جنابعالی این شهامت را داشتید که بعد از ماه‌ها بررسی مستندات، بی‌اساس بودن ۱۳ مورد از اتهامات دروغ و ناروا به اینجانب را اعلام و به یاد قیامت، حلالیت بطلبید که البته از مبارزان اصیل و متدین انقلاب از هر جناح و با هر طرز تفکری نیز چنین انتظار می‌رود. اینجانب در جوار مرقد جد اطهرم علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) جنابعالی را حلال نموده و از خداوند متعال طلب مغفرت و رحمت و موفقیت می‌کنم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس دو روز پیش ضمن حلالیت طلبی از موسویان به خاطر انتشار مطالب خلاف واقع درباره وی در سایت «الف» گفته بود بیشتر این اخبار به نقل از مقامات دولتی ازجمله رییس‌جمهور بوده است. همزمان دفتر رییس‌جمهور در جوابیه‌ای ضمن تکذیب اظهارات منتسب به رییس‌جمهوری منتشر شده در سایت الف، اعلام کرد: رییس‌جمهور در خصوص پرونده مذاکره‌کننده هسته‌ای هیچگاه خارج از چارچوب رسیدگی‌های قانونی اظهار نظر ننموده و قصد اعمال نظر نداشته‌اند. در ادامه این جوابیه آمده است: اگر در پیچ و خم مراودات سیاسی ائتلاف جدیدی در حال شکل‌گیری است یا امواج مختلف سیاسی را برای ایجاد ائتلاف یا جریان‌های سیاسی موافق می‌بینید، نباید اشتباهات گذشته خود را به رییس‌جمهور نسبت دهید. بنابراین لازم است که یک بار دیگر از بابت غفلت دوباره‌تان استغفار کنید. دفتر رییس‌جمهور در این نامه خطاب به توکلی یادآور شد: ضروری است در پیشگاه ملت شریف ایران و حسب قوانین موضوعه حاکم بر انتشار اخبار کذب، پاسخگوی این فرافکنی اتهام گونه باشید.