پشت صحنه - ۲۵ شهریور ۸۷

محمدرضا شفیعی کدکنی «کلیات شمس» مولانا جلال‌الدین محمد بلخی را تصحیح کرده که قرار است بعد از بازنگری‌هایی توسط نشر سخن منتشر شود. کدکنی پیش از این نیز در سال ۱۳۵۲ گزیده‌ای از غزل‌های مولانا را با مقدمه‌ای مبسوط منتشر کرده بود. معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفته است امور اداری هدایای خبرنگاران این هفته به پایان می‌رسد. به گفته علیرضا ملکیان، اگر تاکنون اعطای این هدیه دیر شده، مشکل از ناحیه مطبوعات و نشریات بوده که اسامی کامل و دقیق برای ما نفرستاده بودند. به گفته وی، مبلغ این هدایا ۳۰۰هزار تومان برای خبرنگاران مجرد و ۴۰۰هزار تومان برای خبرنگاران متاهل در نظر گرفته شده است.

صفار هرندی، وزیر ارشاد گفته است که این وزارتخانه طبق قانون برای تشکیل معاونت قرآنی باید سه معاونت کنونی خود را حذف کند و چنین کاری آسان نیست. وزیر ارشاد توضیح داده که این وزارتخانه نمی‌تواند بیش از ۵ معاونت داشته باشد حال آنکه وزارت ارشاد هم‌اکنون هفت معاونت دارد.

از میان فیلم‌هایی که به عنوان نامزد در جشن خانه سینما حضور دارند فیلم‌های کتاب قانون، خاک آشنا (بهمن فرمان‌آرا) و صد سال به این سال‌ها (سامان‌ مقدم) پروانه نمایش ندارند. این سه فیلم در جشنواره فیلم فجر هم حضور نداشته‌اند.