القاعده ایران را به همکاری با آمریکا متهم کرد

مرد شماره دو سازمان تروریستی القاعده در پیامی تلویزیونی به مناسبت هفتمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱، ایران را به همکاری با آمریکا در جنگ‌های افغانستان و عراق متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر بخش‌هایی از پیام ویدئویی ایمن الظواهری را نشان داده که در آن به جنگ سازمان القاعده به سرکردگی اسامه بن‌لادن پرداخته شده است. قسمت زیادی از این پیام ویدئویی به آنچه که ائتلاف ایرانیان و صلیبی‌ها علیه امت اسلامی نامیده شده است، اختصاص دارد.

مرد شماره دو القاعده در پیامی یک ساعت و نیمه با عنوان دستاورد هفت سال جنگ صلیبی گفت: امت اسلامی با جنگ صلیبی نظامی، فکری و رسانه‌ای روبه‌ر‌و است و اسباب آن حکام عرب و مسلمانان و سرویس‌های رسانه‌ای آنها است.

الظواهری در این پیام ایران را به همدستی و همکاری با آمریکا در این جنگ‌ها متهم و تاکید کرد: ائتلاف ایران و صلیبی‌ها در آنجا نمود دارد که ایران در تسهیل جنگ آمریکا در افغانستان و عراق نقش دارد و تهران دولت‌های خدمتگزار به آمریکا در این دو کشور را به رسمیت می‌شناسد.

وی همچنین اظهار کرد: هیچ فتوایی در ایران و عراق برای جهاد در عراق و افغانستان صادر نشده است، در حالی که فتواهای زیادی درباره لبنان و فلسطین وجود دارد.