دنیای اقتصاد - روز گذشته نامه‌ای به امضای بیش از ۲۰۰تن از نمایندگان مجلس در صحن و راهرو رسید که براساس آن نمایندگان از مقام معظم رهبری به دلیل حمایت‌های ایشان از دولت نهم تقدیر کرده بودند. اگرچه تعدادی از نمایندگان از جمله برخی از اعضای فراکسیون اقلیت و اکثریت چون جواد جهانگیرزاده، قدرت‌ا... علیخانی، پیمان فروزش و دستغیب وجود چنین نامه‌ای را تکذیب کردند یا دست‌کم سعی کردند سخنی از آن به میان نیاورند، اما شنیده‌ها از راهروی مجلس حکایت از وجود نامه‌ای داشت که و با موضوع حمایت از نمایندگان از اتخاذ موضع مقام معظم رهبری در باب حمایت از دولت نوشته شده بود. هر چند در نهایت میرتاج‌الدینی،یکی از اعضای هیات‌رییسه وجود این نامه را تایید کرده و گفت که این نامه در جلسه روز چهارشنبه قرائت خواهد شد.

البته میرتاج‌الدینی در پاسخ به این سوال دنیای اقتصاد که چه کسی مشغول جمع‌آوری امضا برای این نامه بوده است، از آوردن نام خودداری کرد و به ذکر این جمله بسنده کرد که من متوجه این مساله نبودم.

به هر روی در ضمن تلاش دولت برای جلب‌نظر نمایندگان در اینکه اظهارات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از دولت بوده است، اما احمد توکلی تاکید کرد که جمع‌آوری امضا برای این نامه‌ها روی خوشی ندارد و درواقع جمع آوری امضا برای تشکر از آقا که دولت را برای دوره بعد تأیید نموده اند، غیر اخلاقی است،آقا از انتخابات آزاد حمایت می کنند.

توکلی در عین حال از اولتیماتوم خود به دولت سخن گفت و تاکید کرد که چنانچه دولت تا آغاز ماه رمضان نتواند نرخ تورم را کاهش دهد، مجلس به اقدام انقلابی دست خواهد زد.

توکلی همچنین افزود که وزیر اقتصاد اگر نرخ تورم را ۲۰درصد اعلام می‌کند، منظور او سبد میانگین است و نه تورم واقعی. مردم تورم واقعی را در قیمت مرغ و اجاره‌خانه می‌بینند. به بیان دیگر روی دیگر سخنان توکلی درباره اقدام انقلابی مجلس به این بازمی‌گردد که اگرچه دولت در تلاش است که بیانات مقام معظم رهبری را در جهت حمایت از خود قلمداد کند و در این باره هم مشمول تاییدیه گرفتن از نمایندگان است، اما دست‌کم در مهم‌ترین بخش وظایف خود که مهار تورم است، توفیقی نداشته است.بر همین اساس توکلی به دولت اولتیماتوم می‌دهد که اگر نتواند تا شروع ماه رمضان نرخ تورم را کاهش دهد که البته تحقق این امر بعید به نظر می‌رسد آن هم تا چند روز آینده، مجلس که همان منتقدان دولت از طیف توکلی محسوب می‌شوند، اقدامی انقلابی خواهند کرد. باید دید این اقدام انقلابی تا جلسه روز چهارشنبه جامه عمل خواهد پوشید یا خیر؟