عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: هنوز زمان مصوبی برای انتخاب کاندیدا وجود ندارد، اما به طور نانوشته در میان گروه‌های اصلاح‌طلب پذیرفته شده است که تا پایان ماه مبارک رمضان کاندیدای واحد مشخص شود که فرصت کافی برای معرفی برنامه‌ها و سفر به استان‌ها داشته باشد.

هدایت آقایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رسیدن به اجماع نیازمند فرایند خاصی است. نه با تصمیمات آنی و یک شبه. اختلاف نظرها در هر دو جناح بزرگ سیاسی کشور خصوصا زمانی‌که در قدرت هستند، نشان می‌دهد اشکال در راهبردها و شفاف نبودن آنها است و در واقع عدم انسجام و پراکندگی امروز ناشی از عواملی است که باید مورد شناخت و آسیب‌شناسی قرار بگیرد، تا به تدریج اجماع حاصل شود درغیر این صورت اجماعی شکننده شکل خواهد گرفت که به محض وصول به هدف اولیه، دچار تشتت خواهد شد. وی افزود: در جبهه اصلاحات پایه اختلاف نظرها در میان جریانات شناسایی شده و باید رفع شود؛ چراکه اگر به عنوان مثال همه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم درباره آقای خاتمی به اجماع برسند و ایشان نیز پیروز شوند، اما پایه‌های این اجماع بدون مطالعه و کار کارشناسی شکل گرفته باشند، شکننده خواهد بود. وی با بیان این‌که «اصولی‌ترین کار این است که در مقطع فعلی با رفع ایرادات گذشته مسیر آینده را باز کنیم» اظهار کرد: کسانی که به یک راهبرد معتقد هستند، می‌توانند در تصمیمات روز سیاسی به اجماع برسند.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان این‌که «دستور کار جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و کارگروه‌های احزاب اصلاح‌طلب در مجمع روحانیون مبارز رسیدن به روش مشترک برای بیشترین همگرایی است» اظهار کرد: در دو جلسه شورای هماهنگی و کارگروه احزاب اصلاح‌طلب، درباره پیشنهادات مطرح شده بحث و بررسی صورت می‌گیرد. یکی از پیشنهادات این است که بتوانیم جمع فراگیری از نفرات مختلف در جبهه اصلاحات فراهم آوریم و هر تصمیمی که در داخل آنها گرفته شد، همه تبعیت کنند. احتمال دارد به این شکل‌ تصمیم‌گیری شود چیزی شبیه پارلمان اصلاحات. وی با تاکید بر این‌که «در جبهه اصلاحات پیشنهاد کاندیداتوری افراد مختلف توسط اعضا مطرح می‌شود» گفت: در جلسات شورای هماهنگی و کارگروه اصلاح‌طلبان تاکنون بیشترین اجماع بر آقای خاتمی بوده است. تا زمانی که تصمیم ایشان مشخص نشود، صحبت کردن درباره سایر افراد جای بحث ندارد. آقایی درباره ظرفیت تاکتیک‌پذیری گروه‌ها در جناح‌های سیاسی اظهار کرد: متاسفانه سیاست‌ورزی و انعطاف‌پذیری گروه‌ها و احزاب سیاسی ما بسیار کم است و این نقاط ضعفی است که باید برطرف شود تا در آینده به نوعی تاکتیک‌پذیری و خط سیاست‌ورزی را تقویت کنیم؛ چراکه حتی گاهی از دست دادن فرصت‌های ما به دلیل عدم جمع‌گرایی است که ان‌شاءا... هرچه زودتر برطرف خواهد شد.