کاهش چشمگیر درآمد ناشر کتاب‌های رولینگ

انتشارات «بلومزبری» ناشر انحصاری مجموعه کتاب‌های «هری‌پاتر» از افت شدید درآمد و عایدی خود در سال جاری مالی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، در پی انتشار آخرین کتاب از این مجموعه در ابتدای سال میلادی این ناشر در شش ماهه اول سال میلادی با افتی در حدود ۱۸درصد در سود معمول خود نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رو‌به‌رو شده است.

به گفته نایجل نیوتون، مدیر اجرایی این انتشارات اگرچه کماکان این انتشارات با فروش خوب عنوان‌هایی چون «بادبادک‌باز» و «گلوله برف» (زندگینامه وارن بافت میلیاردر آمریکایی) در میان ناشران موفق جایگاه خود را حفظ کرده است اما فاصله آنها با رقبا کم شده و علت اصلی این اتفاق هم انتشار آخرین «هری‌پاتر» است.

به گفته «استیو لیشتی»، ناشر و کارشناس بازار انتشارات در انگلستان «بلومزبری» هم مانند «جی‌.کی.رولینگ» نویسنده «هری‌پاتر»ها برنامه روشنی برای آنچه او «زندگی پس از پاتر» می‌نامد نداشته و رویای سالانه انتشار مجلدهای پی‌در‌پی «هری‌پاتر» چنان حاشیه امنی را برای آنها ایجاد کرده بود که نمی‌توانستند فکر عدم وجود این حضور دائم در صدر تمام جداول و اخبار را به مخیله خود راه بدهند. حال که این شگفتی رخ داده و کار پاتر یکشنبه تمام شده انتشارات «بلومزبری» و «رولینگ» باید دوباره برای بازگشت به روزهای خوب خود تلاش مضاعفی را انجام دهند.