بازیگران سینمای ایران در انیمیشن «تهران 1500»

در صورت موافقت، بازیگران مشهور سینمای ایران در انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» به کارگردانی بهرام عظیمی تصویرسازی می‌شوند و به جای تصویر خود حرف می‌زنند. دفتری نیز راه‌اندازی کردیم امکانات بسیار پیشرفته انیمیشن را در اختیار داریم و تجهیزات ما آماده است و حدود ۴۰۰‌میلیون تومان هزینه صرف تامین آنها شده است.

کارگردان و نویسنده سابق انیمیشن‌های «سیاساکتی» گفت: تولید این انیمیشن ۱۸ تا ۲۰ ماه به طول خواهد انجامید. وی افزود: این انیمیشن قرار است کاری باشد که مردم را به سینما بیاورد و امیدواریم به پرفروش‌ترین اثر سینمایی در ایران بدل شود، چرا که همیشه این تفکر اشتباه وجود داشته است که انیمیشن قادر به بازگشت سرمایه نیست. عظیمی ادامه داد: در این پروژه از تمامی همکاران قدیمی و جدید در عرصه انیمیشن دعوت به همکاری می‌کنیم و از ایده‌ها و نظرات آنها استفاده خواهیم کرد. وی درباره استفاده از کاراکترهای بازیگران و شخصیت‌های مشهور ایرانی در این فیلم گفت: قصد ما این است در صورت امکان و کسب موافقت، از چهره بازیگران مشهور سینما استفاده کنیم و به صورت فانتزی در این انیمیشن به کار ببریم و از صدای خودشان روی شخصیت انیمیشن آنها استفاده کنیم.

عظیمی افزود: این اتفاق هرگز در سینمای ایران رخ نداده است، اما با توجه به اینکه معمولا تصور درستی از این کار بین هنرمندان ما وجود ندارد و همیشه ترسی از انیمیشن شدن برای شخصیت‌های مشهور هست، کمی نسبت به انجام آن دو دل هستیم، اما در نهایت فکر می‌کنم با جلب نظر آنها،‌ این کار صورت بگیرد. وی خبر از هزینه‌ای یک‌میلیاردی برای ساخت این پروژه داد و گفت: این انیمیشن قرار نیست از امکانات بسیار عظیم و با عوامل زیادی انجام شود. ما برای ساخت این انیمیشن در نهایت از همکاری ۴۰ نفر استفاده می‌کنیم، اما این افراد از بهترین‌های سینمای انیمیشن هستند. عظیمی با اشاره به مضمون این انیمیشن گفت: این انیمیشن تهران را در ۱۱۰ سال بعد نشان می‌دهد و تقابل هنر و تکنولوژی را با برخی خصوصیات ما ایرانی‌ها به تصویر می‌کشد. در این کار مثلا هر کسی می‌تواند رباتی بخرد و آن را با توجه به خصوصیات اخلاقی خود و خانواده‌اش طراحی کند یا دعواهای خانوادگی دو ربات را در این کار داریم که چون طراحان آنها، خیلی غیرتی بودند، آنها را نیز غیرتی طراحی کرده‌اند.