قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: مدیریت اصناف را باید به شهرداری سپرد تا زیر نظر ساماندهی مشاغل به فعالیت بپردازند.

دکتر عیدیان در بیست و دومین نشست کمیته معاونان خدمات شهری کلانشهرها ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: به دلیل توزیع ارز و ارائه تسهیلات، ‌اصناف به وزارت بازرگانی سپرده شد اما اکنون این تسهیلات یکنواخت شده است.

وی افزود: ‌اصناف اکثر کارهایشان با شهرداری در ارتباط است و خودشان نیز علاقه‌مند به پیوستن به شهرداری‌ها هستند.

عیدیان با بیان اینکه اصناف کمک کار شهرداری‌ها هستند، گفت: با پیوستن آن‌‌‌‌ها به شهرداری، جامعه صنفی را می‌توان متحول کرد.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش به افزایش میادین میوه‌و‌تره‌بار شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: طی برنامه‌ای ۴ ساله ۳۷۳ محله تهران را به بازار میوه و تره‌بار ساختاری یا موقت تجهیز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه افزایش میادین به کاهش سفرهای درون‌شهری کمک می‌کند، گفت: با افزایش میادین می‌توان از نوسان قیمت‌ها نیز جلوگیری کرد و امکان خرید را برای خانواده‌های کم‌درآمد سهل‌تر کرد.

عیدیان در ادامه با تاکید بر نقش فضای سبز در ایجاد آرامش روحی شهروندان به سرانه فضای سبز در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: سرانه فضای سبز در درون شهرتا پایان امسال به ۶/۱۱متر مربع می‌رسد که باید آن را به استاندارد جهانی یعنی ۱۵ متر مربع رساند. سرانه فضای سبز برون و حاشیه شهر نیز تا پایان سال به ۵/۲۲ متر مربع خواهد رسید که تا رسیدن به استاندارد جهانی، ۲۷ متر مربع، ‌فاصله زیادی ندارد.

وی ادامه داد: در توسعه فضای سبز تهران، ‌آب مساله مهمی ‌است و باید برای آن اقدامی ‌صورت گیرد.

قائم مقام خدمات شهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله نظافت شهر و با بیان اینکه امکانات ما در جمع‌آوری پسماند‌ها از کشورهای پیشرفته کمتر نیست اما آن‌‌‌‌ها با هزینه کمتر نظافت بهتری دارند، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی ما ضعیف است در صورتی که برخی کشورها ۲۵ درصد اعتبارشان را صرف اطلاع رسانی می‌کنند. عیدیان، افزود: در تهران در یک شبانه روز ۲ تا ۳ نوبت و در بعضی نقاط مانند خیابان ولی‌عصر(عج) و جمهوری ۶ تا ۷ مرتبه زباله جمع‌آوری می‌شود اما در کشورهای پیشرفته ۲ تا ۴ مرتبه در هفته، این جمع‌آوری انجام می‌شود.