شورا به احساسات مردم پاسخ مثبت داد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، با تاکید بر این که انتخاب نام برای میادین در حیطه اختیارات و وظایف شورای شهر است، گفت: شورا به عواطف و احساسات عمومی مردم پاسخ مثبت داده است.

احمد مسجد جامعی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: ساعی برای مردم ایران تهران و البته شهر تهران است و «هر کسی» نیست و فارغ از افتخاراتی که کسب کرده است، نماینده منتخب و محبوب مردم در شورای شهر تهران است.

وی گفت:‌ هادی ساعی به دلیل مجموعه افتخارات و امتیازاتی که در ورزش کسب کرده، بالاترین امتیاز را دارد و این تعداد مدال در بازی‌های المپیک بی‌سابقه است. این عضو شورای شهر تهران با بیان این که این قهرمان نشاط و شادی را در سطح جامعه و ورزش کشور ایجاد کرد، گفت: مردم با عملکرد کاروان ورزشی تحقیر شدند، چرا که ایران در حد کشورهایی نظیر توگو و افغانستان پایین آمد.

مسجدجامعی به آسیب‌دیدگی دست‌هادی ساعی در مسابقات اخیر المپیک اشاره کرد و یادآورشد: این ورزشکار غیرتمندانه از حیثیت ملی ایران دفاع کرد. رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: انتخاب نام میدان، جزو وظایف و اختیارات شورا است و در عین حال شورا این پیشنهاد را برای «هر کسی» نداشته و شورا سعی کرده، به عواطف و احساسات مردم پاسخ مثبت دهد.

به گزارش ایسنا، شهردار تهران، پس از قهرمانی ‌هادی ساعی در مسابقات المپیک پکن پیشنهاد نامگذاری یکی از میادین شهر به نام این قهرمان را به شورای شهر تهران داد و اعضای شورا نیز با توجه به اهمیت این پیروزی برای مردم با این پیشنهاد موافقت کرد، اما یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی

مجلس شورای اسلامی، این اقدام شورای شهر و شهرداری تهران را فرهنگی ندانست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حمید رسایی گفت: به نظر ما وقتی نام‌گذاری انجام می‌گیرد، هدف از این نام‌گذاری تجلیل از یک اقدام، راه و فکر است. در واقع نام‌گذاری مکانی به نام شخصی، به دلیل ویژگی‌های آن شخص است.

وی افزود: بنابراین اشخاصی که به اسم آنها نامگذاری انجام می‌شود؛ باید یک دوره‌ امتحانی را گذرانده باشند، اما چه من و چه آقای ساعی و چه بزرگ‌تر از ما، در پیچ و خم زندگی آینده خود و در زندگی کاری خود فراز و نشیب‌هایی خواهیم داشت و ممکن است، بعدها دچار شکست‌هایی مفتضحانه‌ای شویم که این شکست‌ها به عملکرد‌ها برمی‌گردد.