دبیر کل جامعه زینب با بیان اینکه تصمیمات انتخاباتی تشکل متبوعش در جلسه هفته آینده شورای مرکزی اتخاذ می‌شود از ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس از طرف جامعه زینب با عنوان سخنی با نمایندگان در نقد لایحه حمایت از خانواده خبر داد. مریم بهروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس با عنوان «سخنی با نمایندگان» در مورد لایحه حمایت از خانواده اظهار کرد: در این نامه علاوه بر نقد لایحه پیشنهادهای اصلاحی آن نیز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه معتقدم بسیاری از مواد لایحه اشکال دارد، تصریح کرد: مثلا در مورد ماده ۲۳ ما معتقد به حذف آن نیستیم، چرا که در صورت حذف نابسامانی به وجود می‌آید، ولی تاکید داریم که باید این ماده اصلاح شود با قیوداتی که در اصلاح آن در نظر گرفتیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود .

دبیر کل جامعه زینب در بیان این قیدها گفت: معتقدیم که باید شکل دادگاه تغییر یابد و حتما قاضی مجتهد باشد. علاوه بر این، یک قاضی زن نیز در این موارد وجود داشته باشد که در این صورت امکان عملیاتی شدن ماده ۲۳ وجود ندارد.

بهروزی در مورد فعالیت‌های انتخاباتی تشکل متبوعش تصریح کرد: شورای مرکزی جامعه زینب در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد و در جلسه هفته آینده مباحث انتخاباتی در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی در مورد فعالیت‌های انتخاباتی جناح اصلاح طلب خطاب به گروه‌های اصلاح طلب گفت: اصلاح‌طلبان باید تلاش کنند که بر روی یک نفر اتفاق نظر داشته باشند و وحدت و توافق بر روی یک نفر از نظر سیاسی و جلب آرای مردم در انتخابات آینده قطعا به نفع آنان خواهد بود.