سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب خبر برخی رسانه‌‏ها را در مورد کاندیدای نهایی سازمان مجاهدین انقلاب، فتنه‌‏گری برخی رسانه‌‏ها و محافل سیاسی پشت پرده آنها دانست.

محسن آرمین در گفت‌وگو با ایلنا به سخنان آیت‌ا... طاهری اصفهانی که از خاتمی برای حضور در انتخابات دعوت کرده، اشاره کرد و گفت: تحرک بزرگانی مانند آیت‌ا... طاهری اصفهانی بعد از مدت‌‏ها سکوت و کناره‌‏گیری را باید به فال نیک گرفت و البته این حضور مجدد حامل پیام مهمی است. وی افزود: شرایط کشور به گونه‌‏ای است که افرادی مانند آیت‌ا... طاهری که سال‌‏ها ترجیح دادند در عرصه سیاسی حضور نداشته باشند ناگزیر موضع‌گیری کردند و این نکته بسیار مهمی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه خاتمی به لحاظ شخصی هیچ انگیزه‌‏ای برای حضور در عرصه رقابت‌‏های ریاست‌‏جمهوری ندارد، اظهار کرد: با توجه به موقعیت و پایگاه اجتماعی خاتمی،حضور مجدد وی در انتخابات نوعی ازخودگذشتگی است، البته خاتمی تنها در شرایطی وارد عرصه انتخابات می‌‏شود که جامعه به وجود وی احساس نیاز کند.وی تاکید کرد: به نظر من چنین نیازی در عرصه سیاسی کشور برای حضور خاتمی احساس می‌‏شود.

سخنگوی سازمان مجاهدین درخواست گروه‌‏های مرجع برای حضور خاتمی در انتخابات را موثر ارزیابی کرد و از فرهیختگان جامعه خواست برای تحقق این مساله فعالانه‌‏تر برخورد کنند. آرمین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به سخنان اخیر روح‌ا... حسینیان که پیش‌بینی کرده بود سرنوشت سازمان مجاهدین انقلاب به سرنوشت سازمان مجاهدین خلق تبدیل می‌شود، گفت: به جای اینکه همدیگر را متهم کنیم و به همدیگر برچسب بزنیم، بهتر است بر روی ملاک‌‏ها و مبانی با یکدیگر صحبت کنیم و داوری اینکه چه کسی به لحاظ فکری و ایدئولوژیک به مجاهدین خلق نزدیک است به مردم واگذار کنیم.

این فعال سیاسی، مجاهدین خلق را گروهی با تفکر کاملا استالینیستی و اقتدارگرایانه و به لحاظ سیاسی نیروی مرده دانست و در مورد ویژگی‌‏های این گروه، گفت: مجاهدین خلق گروهی کاملا فرقه‌‏گرا است و مشی و روش آنها کاملا پادگانی است و نوع فعالیت آنها به گونه‌‏ای است که یا باید در خانه‌‏های تیمی باشند یا در پادگان‌ها، بنابراین در هیچ جایی نمی‌‏توانستند به حیات خود ادامه دهند.

عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب به بیانیه ۱۰ ماده‌‏ای دادستانی انقلاب که در دهه ۶۰ علیه سازمان مجاهدین خلق منتشر شد، اشاره و اظهار کرد: در این بیانیه که با حمایت و همکاری اعضای سازمان مجاهدین انقلاب منتشر شد اعلام شد که سازمان مجاهدین خلق باید اسلحه‌‏ها را زمین بگذارند و به فعالیت آزاد سیاسی بپردازند.آرمین گفت: تفکر سازمان مجاهدین خلق به گونه‌‏ای است که معتقدند هر که مخالف آنها باشد باید سرکوب شود که این تفکر ادامه اندیشه خوارج است.وی تصریح کرد: از بارزترین مشخصه‌‏های مجاهدین خلق مخالفت آنها با خاتمی است به گونه‌‏ای که خاتمی را فتنه بزرگ می‌‏دانستند و اصلاحات را فتنه خاتمی عنوان می‌‏کردند و معتقد بودند اصلاحات برای آنها از هر چیزی خطرناک‌‏تر است.