رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد اجرایی شدن طرح تحول اقتصادی در کشور نیازمند مطالعات بیشتری است. به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی پورمحمدی صبح دیروز در همایش بررسی نقش بنگاه‌های زودبازده در توسعه کشور گفت: خوشبختانه با پیش‌بینی و مطالعات انجام گرفته در بنگاه‌های زودبازده از پیامدهای منفی این طرح جلوگیری شده و یک طرح مثبت و نمونه را شاهد هستیم. وی افزود: بیش از ۲ سال از اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده گذشته و ما حجم گسترده‌ای از کار را از لحاظ تعداد بنگاه‌ها و منابع شاهد هستیم به نحوی که هم‌اکنون می‌توان این بنگاه‌ها را ارزیابی کرد و البته نظر من در مورد این طرح مثبت است.

معاون قوه قضائیه با اشاره به وجود برخی چالش‌ها، تاکید کرد: یکی از این مشکلات مطالعات اندک در پروژه یا مطالعه حین اجرای آن است که برای موفقیت باید مطالعات افزایش یابد. پورمحمدی ضمن تاکید بر اینکه در طرح تحول اقتصادی باید مطالعات بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات پیش رو مساله هماهنگی اجرایی است که این مورد یکی از نقص‌های عملیاتی است که البته از نمونه‌های خوب این هماهنگی‌ها می‌توان به طرح بنگاه‌های زود بازده اشاره کرد که اخیرا کشور تجربه کرده است. وی سومین مشکل پیش رو را عدم برنامه‌ریزی مناسب عنوان کرد و افزود: نبود برنامه‌ریزی مناسب و متناسب با حجم برنامه‌ها و پروژه‌ها می‌تواند آنها را تا مرحله شکست پیش ببرد.

وزیر سابق کشور تاکید کرد: برای حل مشکلات پیش رو باید نظام مدیریتی را اصلاح کنیم و سیستم نوین مدیریتی داشته باشیم، چون دیگر نمی‌توان با مدیریت سنتی به موفقیت دست یافت.

پورمحمدی با اشاره به اینکه نظارت هم باید از حالت سنتی خارج شود و با نگاه مناسب و مدرن‌تری صورت گیرد، افزود: بنگاه‌های زودبازده یک تجربه موفق جهانی است و برای حفظ و ایجاد اشتغال باید از آن حمایت کرد.

وی در پایان اظهار کرد: اشتغال یک نیاز جدی اجتماعی و اقتصادی است و بی‌توجهی به آن با توجه به جمعیت جوان کشور پیامدهای خطرناکی در زمینه‌های فرهنگی، امنیتی و حتی روحی را باعث می‌شود.