عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران گفت: در جلسات شورای هماهنگی جبهه‌ اصلاحات، هنوز بحث «بعد از خاتمی» مطرح نشده است؛ چراکه بدنه‌ جبهه‌ اصلاح‌طلبی معتقد است تنها خاتمی می‌تواند محوریت اجماع اصلاح‌طلبان قرار بگیرد. عبد‌ا... ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اعضای جبهه اصلاحات به این جمع‌بندی رسیده‌اند که آقای خاتمی با توجه به ظرفیتی که برای ایجاد اجماع سراسری در میان اصلاح‌طلبان دارند، می‌توانند محور ائتلاف اصلاح‌طلبان باشند و ایشان نیز پس از بررسی‌ها و گفت‌وگوها و نیز مطالعه شرایط و ویژگی‌های فضای سیاسی نظر نهایی خود را اعلام خواهند کرد که البته اصلاح‌طلبان امید دارند ایشان با نظر موافق نامزدی خود را اعلام کنند.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که آقای خاتمی تا پاییز به جمع‌بندی خواهند رسید و نظر نهایی خود را اعلام می‌کنند اما اگر به هر دلیلی ایشان به جمع‌بندی نرسند جبهه اصلاحات باید بحث انتخاب کاندیدای دیگری را مطرح کند که البته تاکنون به هیچ وجه در این زمینه گفت‌وگویی صورت نگرفته است؛ چراکه اکثر احزاب جبهه اصلاحات معتقدند، تنها خاتمی است که می‌تواند محور اتفاق نظر در جبهه‌ اصلاحات و نیز مردم باشند.

ناصری همچنین تاکید کرد که در صورت عدم حضور آقای خاتمی، بحث‌های جدیدی درباره‌ چگونگی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: بحث «بعد از خاتمی» هنوز مطرح نشده است البته هر کدام از آقایانی که در خود آمادگی می‌بینند، جلسات و بررسی‌هایی هم دارند و برخی از احزاب نیز کماکان بر «نامزد حزبی» پافشاری می‌کند و البته بدنه عمومی جبهه اصلاحات معتقدند باید بر کاندیداتوری آقای خاتمی پافشاری کرد.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در عین حال درباره جلسات هم‌اندیشی مجمع روحانیون با احزاب اصلاح‌طلب گفت: در این جلسات که به ریاست آقای موسوی خوئینی‌ها برگزار شده و حزب اعتماد ملی نیز شرکت دارد، فعلا تصمیم بر این است که ابتدا وضعیت حضور یا عدم حضور آقای خاتمی مشخص شود، که چنانچه تصمیم ایشان عدم کاندیداتوری بود، جبهه اصلاحات باید درباره‌ نحوه‌ حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری بحث‌های جدیدتری داشته باشد و این‌که چه نامزدی با چه ویژگی‌هایی انتخاب شود که بتواند امکان رای‌آوری داشته باشد و با توجه به مشکلاتی که فراروی اصلاح‌طلبان قرار خواهد گرفت، بتواند با توجه به کمبود امکانات رسانه‌ای از موانع عبور کند؛ بنابراین در صورتی که ایشان حضور پیدا نکنند شرایط ما بسیار سخت خواهد شد. ناصری تاکید کرد: اگر آقای خاتمی، کاندیدا نشوند، ایشان تنها از کاندیدای واحد اصلاح‌طلبان حمایت خواهند کرد و چنانچه در جبهه اصلاحات تکثر ایجاد شود، بعید می‌دانم مصداقا از کسی حمایت کنند.