تابلوی «سی‌رنگ و هفت‌مرغ» که قرار است نخستین تابلو از مجموعه بزرگ نقاشی «منطق‌الطیر عطار» باشد، عصر چهارشنبه، ششم شهریور در افتتاحیه نمایشگاه «طیور» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خلق خواهد شد. «سعید معیری‌زاده» و «هنگامه صدری» دو نگارگر نوگرا که سال پیش با برپایی نمایشگاه نئوفلکور بازخوانی آثار مولانا و شکسپیر در فرهنگسرای نیاوران راهی نو در عرصه نقاشی و گفت‌و‌گوی تمدن‌ها گشودند؛ در پروژه‌ای تازه قصد دارند اثر جاودانه «منطق‌الطیر عطار» را با سبک خاص خود به تصویر درآورند. آنها برای آغاز این پروژه هنری یک‌ساله نخستین اثر این مجموعه را عصر چهارشنبه به صورت زنده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «طیور» در غرفه «داروسازی جامدات آفاق» خلق خواهند کرد.

این دو نگارگر نوگرا معتقدند نوعی سطحی‌نگری و افول ارزش‌های شناختی و تعمق در زندگی و آثار ادبی و هنری رواج یافته که یا رجوع به نئوفولکلور و امروزی نمودن گنجینه‌های ارزشمند ادب و هنر ایران می‌توان بر آنها رجحان یافت.

گفتنی است علاوه بر شرکت در نمایشگاه‌های متعدد داخلی، «سعید معیری‌زاده» پیشتر در ایتالیا، سوئیس، اندونزی و «هنگامه صدری» در رومانی، مکزیک، ایتالیا، اندونزی، لبنان و روسیه آثار خود را به معرض تماشا گذاشتند.