محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان طی سفری دو روزه به استان مرکزی در جمع مردم اراک حضور یافت و با علما و طلاب و خانواده‌های شهدا و ایثارگران این استان دیدار کرد. احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که «انقلاب آمد تا ما را به جلو ببرد و این مهم در سایه برقراری عدالت و پایبندی به آن امکان‌پذیر است» افزود: بدون ملت پیشرفت محال است، چون پیشرفت در سایه همکاری و تلاش همه مردم امکان‌پذیر خواهد بود و‌ بدون عدالت پیشرفت ممکن نیست. ممکن است بدون عدالت بخش‌هایی یا افرادی پیشرفت کنند، اما یک ملت بدون عدالت به پیشرفت نمی‌رسد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: به عبارتی عدالت و پیشرفت لازم و ملزوم یکدیگرند؛ مقصود از عدالت، عدالت الهی است نه عدالت مادی. اتفاقا دشمنان بشریت و کمال انسان با پیشرفت و عدالت الهی مخالفند و هرجا که یک قدم در مسیر پیشرفت برداشته‌ایم، دشمنان فشار آورده‌اند تا جلوی ما را بگیرند و هرجا هم روی عدالت تکیه کرده‌ایم، آنها تبلیغاتی را علیه ما شروع کردند. وی با اشاره به مصاحبه اخیرش با یک خبرنگار آمریکایی یادآور شد: این خبرنگار می‌گفت که قدرت‌های بزرگ مخالف پیشرفت هسته‌ای ایران هستند و آن را برای خود یک مشکل می‌دانند. در پاسخ گفتم که عیب در فرهنگ و اندیشه شماست که پیشرفت هر ملتی را مخالف خود می‌دانید، عیب از ما نیست. وقتی ما می‌خواهیم ماهواره به آسمان بفرستیم، آنها غر می‌زنند در حالی که خود روزی صد تا ماهواره به آسمان می‌فرستند. ببینید چقدر این‌ها پررو هستند که به ما ایراد می‌گیرند. وقتی ما قرارداد گازی هم می‌بندیم، آنها فشار می‌آورند تا این قراردادها امضا نشود، یا به کارخانه‌ها می‌گویند که با ما قرارداد نبندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کشورهای زورگو تاکید کرد: اگر شما مخالف پیشرفت ما هستید عیب از شماست و باید خود را اصلاح کنید. شهید بهشتی می‌گفت که از دست ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید. احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما دو راه در پیش رو داریم؛ یا در برابر آنها کوتاه بیاییم، که در این صورت باید از آرمان‌های انقلاب دست بکشیم، یا این‌که در مقابل آنها بایستیم که به نظر من ما چاره‌ای جز مقابله و ایستادگی در برابر آنها نداریم. وی در ادامه به سفر ترکیه اشاره کرد و گفت: در این کشور به ما می‌گفتند ما با شما هستیم و بدانید که پرچم و نام شما در دنیا بلند است. در تمام نقاط شهر که از آن عبور می‌کردیم، مردم از پشت بام‌ها و پنجره‌ها در حمایت از ملت ما فریاد می‌زدند. حتی وقتی بعد از نماز جمعه به میان مردم رفتم آنها شعارهایی علیه اسرائیل و قدرت‌های بزرگ می‌دادند. شما بدانید حتی در ایالات آمریکا نیز اگر اجازه بدهند و ما برویم همین حالت است. آنها دروغ می‌گویند که فکر می‌کنند ملتشان حامی آنها است. امروز پرچم ایران در میان ملت‌های جهان عزیز و ایران یک قدرت بزرگ است؛ قدرتی که طرفدار صلح و یک قدرت پاک است که خوبی همه ملت‌ها را می‌خواهد.

وی ادامه داد: محال است دیگر دنیا سیطره اسرائیل و آمریکا را هضم کند، شما به فضل الهی به زودی جشن اضمحلال صهیونیسم و قدرت‌های بزرگ را برگزار خواهید کرد و این وعده‌ای حق است و ما امروز نشانه‌های آن را می‌بینیم.

عده‌ای به دنبال باندبازی سیاسی و حزبی هستند

احمدی‌نژاد همچنین دیروز در جمع علما و طلاب استان مرکزی با بیان این‌که «در موضوع هسته‌ای فقط رسیدن به غنی‌سازی و دانش فناوری هسته‌ای مطرح نیست»، تصریح کرد: ایستادگی در موضوع هسته‌ای عزت ملی و عزت انقلاب را بیشتر کرده است و دشمنان حتی حاضر هستند موضوع هسته‌ای ایران را بپذیرند، به شرط آن‌که زیر سلطه آنها قرار بگیریم و البته در منطقه کشورهایی هستند که با این روش به تکنولوژی کامل هسته‌ای دسترسی پیدا کرده‌اند. وی با بیان این‌که «بخش مهمی از مشکلات در داخل کشور از ناحیه عناصری است که نمی‌خواهند در مسیر فرهنگ انقلاب اسلامی حرکت کنند»،گفت: این عده به محض این‌که دولت به موفقیتی دست پیدا می‌کند، آن را به قبل منتسب می‌‌کنند و زمانی که مشکلی پیش می‌آید، دولت را به ناکارآمدی متهم می‌کنند.

وی اضافه کرد: این عده به دنبال باندبازی‌های سیاسی و حزبی هستند و منافع حزبی و گروهی خود را دنبال می‌کنند؛ در صورتی که اگر همه زیر چتر ولایت قرار گیرند، نه تنها محدودیتی برای فعالیت گروه‌های مختلف وجود ندارد، بلکه همه مکمل و یار هم خواهند بود.