همزمان با ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) ۵ طرح ترافیکی، عمرانی و رفاهی شهرداری منطقه یک با حضور مدیران شهری در شمال تهران به بهره‌برداری ‌رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، ساماندهی و احداث پیاده‌راه دارآباد و مسیل مقصودبیک، احداث مجتمع پذیرایی ارمغان نرگس، بهسازی بلوار دانشجو و بلوار آبادان پروژه‌هایی هستند که با توجه به نیازهای منطقه و به منظور روان‌سازی، ایمن‌سازی و افزایش سرانه‌های خدماتی پس از انجام مطالعات دقیق کارشناسی و اولویت‌گذاری طراحی و افتتاح شد.

براساس همین گزارش مهندس محمد احمدی بافنده، شهردار منطقه یک با حضور در مراسم بهره‌برداری از ۵ طرح عمران شهری که روز یکشنبه ۲۷ مردادماه برگزار شد، احداث پیاده راه‌ها را یکی از اقدامات مهم منطقه عنوان کرد و گفت: پیاده راه‌ها با هدف ایجاد بستری جهت حفظ و بهره‌برداری کارشناسانه و بهینه از رود دره‌ها و ایمن‌سازی مسیر در حریم رود‌ها به انجام رسیده است.

وی افزود: رود دره دارآباد به مساحت بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع از ابتدای خیابان پورابتهاج تا میدان ورودی کوهنوردان پیاده‌روسازی شده و از میدان به سمت کوه نیز عملیات دیواره سازی، بازسازی مسیل و ایمن‌سازی جهت تردد کوهنوردان، اجرای روشنایی و فضای سبز و همچنین احداث پناهگاه در انتهای مسیر کوهنوردی احداث شده است.

مهندس احمدی بافنده، پیاده‌راه مقصودبیک را از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری دانست و افزود: فاز اول این طرح از ابتدای پل تجریش تا خیابان‌هاله حدود ۷۰۰ متر طول با اجرای دیوارسنگی بدنه مسیل، پیاده روسازی، پله بندی و اجرای روشنایی و... به اتمام رسیده است و تا پل رومی ادامه خواهد یافت.

شهردار منطقه یک با اشاره به احداث مجتمع پذیرایی نرگس گفت: مجتمع پذیرایی مذکور با هدف ایجاد امکانات رفاهی مناسب وی‍ژه کارکنان و خانواده شهرداری منطقه یک در دو طبقه ۶۰۰ مترمربعی و رستوران روباز به مساحت ۴۵۰ مترمربع در موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد احداث شده است.