دبیر شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی مناطق ۳۰گانه تهران اظهار کرد که این شورا در صدد بازسازی خود برای حضور فعال‌تر در عرصه سیاسی به‌ویژه عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری دهم است.

اسفندیاری در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این که این شورا از زمان انتخابات شورای دوم فعالیت خود را آغاز کرده، به افتتاح دفتر مرکزی این تشکل در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در واقع افتتاح این دفتر آغازی بر فعالیت‌های منسجم‌تر و بیشتر شورای هماهنگی مناطق ۳۰‌گانه تهران و حضور مصمم آن در عرصه است. وی با بیان این که یکی از اصول شورای هماهنگی، وحدت بین اصول‌گرایان است و این مساله را به طور جدی پی‌گیری می‌کند به انتخابات مجلس هشتم و تشکیل جبهه متحد اصول‌گرایان اشاره کرد و گفت: ما در آن زمان اعتراضاتی نیز داشتیم؛ ولی به خاطر وحدت اصول‌گرایان این گله‌مندی‌ها را مطرح نکردیم؛ اما قصد داریم در انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری فعال داشته باشیم و همان‌طور که گفتم یکی از مباحث اصلی ما پیگیری وحدت اصول‌گرایان است.

وی با تاکید بر این که «در حال بازسازی خود هستیم تا توانمان را برای حضور در عرصه سیاسی افزایش دهیم» اظهار کرد که شورای مرکزی این تشکل ۳۰ نفر است.

اسفندیاری همچنین گفت: یکی از برنامه‌هایی که در راستای بازسازی شورای هماهنگی دنبال می‌کنیم، ایجاد دفاتر در استان‌ها است؛ در حال حاضر استان‌ها استقبال خوبی از این امر کرده‌اند و ان‌شاء‌ا... دفاتر خود را در استان‌ها فعال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا دفتر شورای مرکزی شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی در مناطق ۳۰ گانه تهران چهار شنبه هفته گذشته با حضور مرتضی نبوی و تعداد دیگری از فعالان اصول‌گرا افتتاح شد.

شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در جریان انتخابات شورای شهر دوم و مجلس هفتم نقش بسیار موثری در وحدت اصول‌گرایان داشت؛ ولی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری نهم بر اثر برخی اختلافات، نتوانست نقش موثری ایفا کند و بعد از آن نیز فعالیت‌های این شورا کاهش پیدا کرد.