«اولژان» شلندورف در تعطیلات آخر هفته تلویزیون

فیلم‌های هفت شمشیرزن، ویرانگر، سفر، رقبای شهر کوچک، آسانسور جهنمی، کیسه برنج، اولژان و مانات در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌روند.

فیلم سینمایی «هفت شمشیرزن» پنج‌شنبه ۳۱ مرداد ساعت ۲۲ در قالب سینما یک از شبکه اول پخش می‌شود. این درام حادثه‌ای به کارگردانی تسویی هارک سال ۲۰۰۵ بر مبنای رمان «هفت شمشیرزن کوهستان تیان» نوشته لیانگ یاشنگ نویسنده معروف چینی ساخته شد.

فیلم سینمایی «ویرانگر» ساخته ابوالقاسم طالبی جمعه اول شهریور ساعت ۱۶ از شبکه یک روی آنتن می‌رود. او این فیلم را سال ۱۳۷۴ بر مبنای فیلمنامه خودش به مدت ۹۰ دقیقه‌ جلوی دوربین برد. در خلاصه داستان فیلم «ویرانگر» آمده است: سازمان موساد از چند طریق قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی را دارد و به این منظور زنی به نام نسرین را به ایران می‌فرستد و ...

فیلم سینمایی «سفر» پنج‌شنبه ۳۱ مرداد ساعت ۲۴ از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم سینمایی تولید سال ۲۰۰۷ نروژ و مدت زمان آن ۹۰ دقیقه‌ است. فیلم «سفر» را اوله مارتین هافسو بر مبنای فیلمنامه‌ای از پدر فولگرود کارگردانی کرد و در آن آیدا الیسه بروک، اسپن کلومان ـ هوینر و هیلده لیران نقش‌آفرینی کردند.

فیلم سینمایی «رقبای شهر کوچک» جمعه اول شهریور ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم ۱۱۳ دقیقه‌ای را جانگ گیو ـ سونگ سال ۲۰۰۷ بر مبنای فیلمنامه خود ساخت و بیون هی ـ بونگ، چا سیونگ ـ ون و لی جونگ ـ وون در آن بازی می‌کنند. گیو ـ سونگ در مقام کارگردان فیلم‌های «فیلم بامزه»، «معلم کیم بونگ ـ دو» و «رقبای دوست‌داشتنی» را در کارنامه دارد.

فیلم سینمایی «آسانسور جهنمی» پنج‌‌شنبه ۳۱ مرداد ساعت ۲۰:۱۵ از شبکه سه روی آنتن می‌رود. این فیلم ترسناک به کارگردانی دیک ماس سال ۲۰۰۱ بر مبنای فیلمنامه‌ای از خود او ساخته شد و در آن نائومی واتس، جیمز مارشال، اریک تال و مایک آیرونساید نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «کیسه برنج» به کارگردانی محمدعلی طالبی جمعه اول شهریور در قالب برنامه صد فیلم از شبکه سه روی آنتن می‌رود. این فیلم را طالبی سال ۱۳۷۵ بر مبنای فیلمنامه خودش و هوشنگ مرادی کرمانی جلوی دوربین برد. فیلم «کیسه برنج» روایتگر یک پیرزن و کودکی پنج ساله است که هر یک در جست‌وجوی خواسته خود هستند و با یکدیگر همراه می‌شوند و ...

فیلم سینمایی «اولژان» جمعه اول شهریور ساعت ۲۰:۳۰ در قالب سینما چهار از شبکه چهار پخش می‌شود. این فیلم را فولکر شلندورف فیلمساز نامدار آلمانی سال ۲۰۰۷ ساخته و فیلمنامه را ژان ـ کلود کاریر فیلمنامه‌نویس فرانسوی نوشته است. داستان درباره مردی فرانسوی است که پس از آنکه خانواده‌اش را از دست می‌دهد در راه قزاقستان به دختری به نام اولژان برمی‌خورد.

فیلم سینمایی «مانات» جمعه اول شهریور ساعت ۱۴:۱۰ از شبکه تهران پخش می‌شود. این فیلم هندی محصول ۲۰۰۶ ساخته گوربیر سینگ گروال و زمان آن ۱۶۵ دقیقه است. جیمی شرگیل و کولراج رانداوا در این فیلم بازی کرده‌اند و داستان سال ۱۹۸۵ در دورانی سرشار از آشفتگی در ایالت پنجاب روی می‌دهد. یک نظامی عاشق دختری می‌شود و با او ازدواج می‌کند.