ابراز نگرانی ابوالفضل جلیلی از آینده سینمای ایران

جوانان هم‌اکنون در سینما از لحاظ کمی‌بسیار خوب کار می‌کنند، اما از نظر کیفی متاسفانه به بیراهه و انحراف رفته‌اند.

«ابوالفضل جلیلی» کارگردان سینما در گفت‌وگو با برنا گفت: در حال حاضر جوانان به صورت گسترده در تلویزیون و سینما، تله فیلم و فیلم کوتاه می‌سازند، اما همه بدون هدف است و بدون این که راهنمایی درستی شوند، در یک دریای پرتلاطم رها شده‌اند و به بیراهه می‌روند.

وی افزود: در دهه ۷۰ حرکت خوبی برای جذب جوانان با استعداد به سینما و معرفی سینمای ایران به دنیا و جشنواره‌های خارجی آغاز شد، اما این حرکت به یک باره متوقف شد و این طور که پیش می‌رود، تا چند سال دیگر سینما نخواهیم داشت.

جلیلی یکی از دلایل افت کیفی کار جوانان در سینما را از بین رفتن عشق و انگیزه دانست و اظهار کرد: متاسفانه جوانان ما انگیزه لازم را برای ریاضت کشی و سختی‌های کار هنری ندارند و همه چیز برای آنها مادیات شده است. مقوله هنر، ریاضت یک انگیزه معنوی می‌خواهد.

این کارگردان سینما در پایان به کارهایی که در دست تولید دارد، اشاره کرد و گفت: حدود یک سال و نیم پیش قرار بود، بنیاد سینمایی فارابی فیلم «حافظ» را به بالاترین قیمت خریداری کند، اما هنوز اتفاقی نیافتاده است. البته در آخرین دیداری که با «شاه حسینی» مدیرعامل این بنیاد داشتم، قرار شد این امر صورت گیرد، زیرا تا پولی به دستم نرسد، نمی‌توانم کاری را در سینما تولید کنم.