مشاور پارلمانی نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به طرح تحول اقتصادی و تاکید‌بر اینکه بخش‌‌های عمده‌ای از طرح تحول در قوانین برنامه‌های سوم و چهارم و سند چشم‌انداز دیده شده بود، اظهار کرد: عمده نگرانی منتقدان این طرح نحوه اجرای آن است که با ایجاد هماهنگی بین دولت و مجلس در اجرای آن دغدغه منتقدان برطرف خواهد شد. «ایرج ندیمی» در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به اهداف جداگانه این طرح در مورد امور گمرکی، بانکی، ارز و پول ملی، مالیات و همچنین هدفمند کردن یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که بخش‌های عمده‌ای از این سیاست‌ها در قوانین برنامه‌های سوم و چهارم توسعه اقتصادی کشور و همچنین سند چشم‌انداز بیست ساله و اصل ۴۴ قانون اساسی بوده و هست.

این کارشناس اقتصادی در عین حال تاکید کرد که همه اهداف مورد نظر در طرح‌های اقتصادی از جمله طرح تحول اقتصادی، با سیاست تدریجی قابل‌پیگیری است و به سرعت و به یکباره نتیجه نخواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی در دوره فعالیت مجلس هفتم تصریح کرد، در اجرای سیاست‌های اقتصادی باید توجه داشته باشیم که براساس جهش یا ناگهانی عمل کردن نمی‌توان به نتیجه دلخواه رسید.از این رو ضروری است که به ظرافت‌های اجرا توجه داشته باشیم. ندیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از اجرای طرح تحول اقتصادی دستاوردهای متفاوتی حاصل می‌شود، افزود: این طرح با اهداف چند منظوره‌ای ارائه شده که از آن جمله می‌توان به واقعی کردن قیمت کالاها و خدمات، حمایت از مصرف‌کنندگان و دهک‌های ضعیف جامعه، شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و همچنین داشتن بانک اطلاعاتی جامع اشاره کرد. مشاور پارلمانی نهاد ریاست‌جمهوری عمده نگرانی منتقدان این طرح را نحوه اجرای آن دانست و گفت: با ایجاد هماهنگی بین دولت و مجلس در اجرای طرح و همچنین استفاده از نقطه نظرهای کارشناسی، دغدغه منتقدان در مورد اجرای این طرح و همچنین نارضایتی از افزایش احتمالی قیمت کالاها و خدمات و همچنین آثار سیاسی و اجتماعی طرح برطرف خواهد شد. نماینده لاهیجان در دوره فعالیت مجلس هفتم در ادامه به طرحی که با دو فوریت از طرف وی در مورد پرداخت نقدی یارانه‌ها به مجلس ارائه شد، اشاره کرد و گفت: معتقدم که بسیاری از پرداخت‌های نقدی یارانه‌ها را می‌توان تبدیل به کالا و خدمات کرد. ندیمی افزود: ارائه کالا و خدمات در قبال یارانه به جای پرداخت نقدی موجب افزایش تولید و اشتغالزایی خواهد شد و در عین حال اجرای این مهم افزایش نقدینگی را نیز به همراه نخواهد داشت و می‌توان به نحوی عمل کرد که هر فردی به میزان برخورداری از یارانه‌ها، انواع مختلف و متنوع کالا و خدمات را دریافت کند.

وی در ادامه گفت‌وگویش با ایرنا با بیان اینکه عمده نگرانی‌ها و انتقادها در مورد این طرح مربوط به نحوه اجرای آن است، گفت: در اصل سیاست‌های طرح تحول اقتصادی و ضرورت اجرای آن هیچ تردیدی وجود ندارد.